Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Sven de Groot

Citaat van: Loes de Groot op 10 februari 2013, 20:36:59
Mosquito heeft 3 buitenste bloembladeren en 3 binnenste en in het hart daarvan nog een toef witte lange blaadjes.

Is dat altijd zo?

...en de tuin van Sven ook( misschien volgend jaar?).

Haha! Je bent meer dan welkom. Je zult er snel doorheen zijn (met mijn 50 m2), maar dan is er altijd nog koffie.

Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Loes de Groot

Ja,en dan kom ik niet alleen hoor,dat wordt hinkelen!

Sven de Groot

Citaat van: Loes de Groot op 10 februari 2013, 21:06:09
Ja,en dan kom ik niet alleen hoor,dat wordt hinkelen!

Als iedereen dan maar goed uitkijkt waar ze hun voet neerzetten...

John Aipassa

Nou mijn eerste foto dan van een gele nivalis, die vandaag genomen is. Het sneeuwklokje komt van Schotse kweker Ian Christie.

G.nivalis Sandersii 'Chatton'.

John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Loes de Groot

Citaat van: Sven de Groot op 10 februari 2013, 21:03:21
Mosquito heeft 3 buitenste bloembladeren en 3 binnenste en in het hart daarvan nog een toef witte lange blaadjes.

Is dat altijd zo?

Ja,dat is wel de bedoeling

Lina Hesseling

Die eerste bijdrage van jou mag er zijn, John.

Deze hebben we hier nog niet gezien, denk ik.

Bij jou zal wel een behoorlijk pak sneeuw zijn gevallen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

Ik zit steeds te worstelen met een quote
Hoe pak je 1 zin ,die krijgt een blauwe achtergrond,en dan weer tekst in het wit?
...ik ben niet zo handig met de computer maar dat hoef ik eigenlijk niet te vertellen,lijkt mij wel duidelijk...

Of kan dat niet met een ipad?

Marc Coolens

Loes
5 op een rij allen prachtige klokjes
Marc

Lina Hesseling

Loes,
Eerst druk je op      antwoord.
Dan scrol je naar beneden naar het bericht, dat je wilt quoten.
Daar druk je op      Voeg citaat toe
Citaat van: Loes de Groot op 10 februari 2013, 22:57:42
Hoe pak je 1 zin ,die krijgt een blauwe achtergrond,en dan weer tekst in het wit?
...ik ben niet zo handig met de computer maar dat hoef ik eigenlijk niet te vertellen,lijkt mij wel duidelijk...

Dan een paar keer      Return
Dan je eigen tekst.

Ik heb het net zelf voor het eerst gebruikt.

Lina.

Ik snap nu net dat je alleen een deel van de tekst wilt quoten.
Dat weet ik niet. Ik kan het ook niet op de iPad.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

Citaat van: Lina Hesseling op 10 februari 2013, 23:45:53
Loes,
Eerst druk je op      antwoord.
Dan scrol je naar beneden naar het bericht, dat je wilt quoten.
Daar druk je op      Voeg citaat toe
Citaat van: Loes de Groot op 10 februari 2013, 22:57:42

Dan een paar keer      Return
Dan je eigen tekst.

Ik heb het net zelf voor het eerst gebruikt.

Lina.

Zo iets ?
Dat lijkt er al meer op.

Edit Luc : Blij dat het nu lukt, Loes !

John Aipassa

Deze is inderdaad wel mooi Lina. Heeft een PC (certificate of Preliminary Commendation) van de RHS gekregen. Moet een goed groeiende en sterk vermeerderende soort zijn en hij is prachtig geel.

Ik ga er eentje chippen deze zomer om er snel nog meer van te krijgen. Op dit moment groeien en bloeien er drie van in mijn tuin. Vorig jaar april twee gekocht en geplant met eentje reeds een extra bolletje er aan, die nu al weer bloeit. De andere twee grotere bolletjes vertonen ook al weer extra groei, die op de foto nog onder de sneeuw zit.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Freddy Vleugels

Sven,Mosquito heeft 3 buitenste bloembladeren en 3 binnenste en in het hart daarvan nog een toef witte lange blaadjes.Zal nog een foto maken als hij verder open is.

G. nivalis 'Mosquito' is een dubbel sneeuwklokje met een merkwaardig centraal uitsteeksel van witte bloemblaadjes lijkend op de 'zuigsnuit' van een mug, vandaar de naam Mosquito (Ned. mug).
Bijgevoegd een foto van 'Mosquito' van John Finch (KentGardener) van maart 2010 (SRGC Forum) waarvoor dank!

Luc Gilgemyn

Citaat van: John Aipassa op 10 februari 2013, 22:26:34
Nou mijn eerste foto dan van een gele nivalis, die vandaag genomen is. Het sneeuwklokje komt van Schotse kweker Ian Christie.

Een h(g)ele mooie is dat, John !!
Bij Ian kan je wel meer bijzondere zaken vinden, niet ?
(overigens lang niet alleen Galanthussen...  ;D)

Citaat van: Freddy Vleugels op 11 februari 2013, 00:20:33

Sven,Mosquito heeft 3 buitenste bloembladeren en 3 binnenste en in het hart daarvan nog een toef witte lange blaadjes.Zal nog een foto maken als hij verder open is.

G. nivalis 'Mosquito' is een dubbel sneeuwklokje met een merkwaardig centraal uitsteeksel van witte bloemblaadjes lijkend op de 'zuigsnuit' van een mug, vandaar de naam Mosquito (Ned. mug).
Bijgevoegd een foto van 'Mosquito' van John Finch (KentGardener) van maart 2010 (SRGC Forum) waarvoor dank!

Bijzonder duidelijk uitgelegd en mooi in beeld gebracht, Freddy ! met dank aan Kentgardener !  :)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Sven de Groot

Citaat van: John Aipassa op 10 februari 2013, 22:26:34

Heel mooi sneeuwklokje, John. En ze is goed geel.

Citaat van: Freddy Vleugels op 11 februari 2013, 00:20:33

Bedankt voor de aanvulling, Freddy! Wat een leuk ding; is een nieuwe voor op mijn verlanglijstje.

Loes de Groot

Mooie gele John!wij wachten op de chips.

Freddy,jouw beschrijving en de foto van John Fich zijn heel wat duidelijker dan de mijne!dank hiervoor.