Bloei maart - april 2013

Gestart door Jean-Pierre Hensen, 4 maart 2013, 20:10:57

Vorige topic - Volgende topic

Peter Rijntjes

Een van mijn levelings rotsplanten, de Soldanella's. Vandaag in bloei en er volgen nog meer soortjes....
Dit is Soldanella Spring Symphony

((3

Bart Moerland

Ha....mooi Peter!.........hier zitten ze in de volle grond,peatbed....en lopen weer uit,bloei zal nog wel ff duren
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op  4 april 2013, 18:34:01
Een van mijn levelings rotsplanten, de Soldanella's. Vandaag in bloei en er volgen nog meer soortjes....
Dit is Soldanella Spring Symphony

((3
Utrecht?

Peter Rijntjes

Ik heb wel wat soorten bij mij, Gerard. Niet de S. Spring Symphony, die heb ik zelf pas vanaf verleden jaar. Ik kan je nu al wel verklappen dat hij heel gemakkelijk bloeit en met veel bloemen. Maar er zijn nog meer leuke soortjes, hoor.

groet,

Peter

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Gerard Verweij op  4 april 2013, 07:11:55
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  3 april 2013, 20:49:09
Hier foto's van een groep Thlaspi.
Op de tweede is goed te zien hoe mooi de bloemhoofdjes van dichtbij zijn.
Dat is zeker een heel mooie, Gerrit.
Je weet het he, als er zaad is............ ))2 ))2

Read my lips.

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  5 april 2013, 01:39:50
Citaat van: Gerard Verweij op  4 april 2013, 07:11:55
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  3 april 2013, 20:49:09
Hier foto's van een groep Thlaspi.
Op de tweede is goed te zien hoe mooi de bloemhoofdjes van dichtbij zijn.
Dat is zeker een heel mooie, Gerrit.
Je weet het he, als er zaad is............ ))2 ))2

Read my lips.
Dat lukt niet zonder webcam, Gerrit ((12

Luc Gilgemyn

Tja.. eigenlijk hoort die hier niet, want hij bloeit nog niet, maar elk jaar weer vind ik dit een bijzonder mooi schouwspel : de uitlopende bloemen en blaadjes van Jeffersonia dubia  ((12
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 april 2013, 22:25:38
Tja.. eigenlijk hoort die hier niet, want hij bloeit nog niet, maar elk jaar weer vind ik dit een bijzonder mooi schouwspel : de uitlopende bloemen en blaadjes van Jeffersonia dubia  ((12

Zeker weten Luc !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Het komt allemaal traag, maar het komt toch...

1) Callianthemum anemonoides - mooi in knop, maar ook mooi eens hij open is !  -2(

2) Pulsatilla slavica alba laat zich ook zien...
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Deze Adonis amurensis (A. amurensis 'Toma') vorm staat hier zijn tweede jaar in de volle zon tegen een zuidermuur en schijnt geen last te hebben van deze behandeling. Hij heeft wel wat afgezien van de koude periode en van de glibberige slijmerds die in mijn tuin in grote getale de 'Big Freeze' hebben overleefd!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 april 2013, 18:30:35
1) Callianthemum anemonoides - mooi in knop, maar ook mooi eens hij open is !  -2(

Twee toppers Luc . 8)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  6 april 2013, 20:47:42
Deze Adonis amurensis (A. amurensis 'Toma') vorm staat hier zijn tweede jaar in de volle zon tegen een zuidermuur en schijnt geen last te hebben van deze behandeling. Hij heeft wel wat afgezien van de koude periode en van de glibberige slijmerds die in mijn tuin in grote getale de 'Big Freeze' hebben overleefd!

Lijkt me een goede selectie Wim . Is hij later dan de andere vormen ?   

Kris De Raeymaeker

Ik vind niet veel informatie van deze A. amurensis 'Toma' Wim .Is het een nieuwe selectie ?

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 april 2013, 20:53:00
Citaat van: Wim Boens op  6 april 2013, 20:47:42

Lijkt me een goede selectie Wim . Is hij later dan de andere vormen ?   

Normaal bloeit deze vorm gelijktijdig met de doorsnee A. amurensis. Ik heb dit jaar heel weinig bloei gehad op 'Fukujukai', nu staan er nog enkele bloemen op. Al de andere vormen die hier in de schaduw staan (Hakuju, Hanazono, Chichibu beni, Beni Nadeshiko en Shichi Henge, ramosa en dahurica (die normaal heel vroeg moet bloeien)) moeten nog bloeien of hebben geaborteerde knoppen door de koude droogte. Slecht jaar voor deze planten, alhoewel ik er meer en meer van overtuigd geraak dat ze het beter doen in de volle zon...dit jaar probeer ik dat ook eens met een stukje oranje bloeiende 'Beni Nadeshiko'!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 april 2013, 18:30:35

Luc is P. halleri ssp slavica Alba een andere soort of is dat een syn. van P. slavica Alba  --19.