mediterrane orchideeen

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 21:32:07

Vorige topic - Volgende topic

Sven de Groot

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2013, 20:27:33
Anacamptis papilionacea, nog eens in volle glorie .

Ook voor deze soort geldt dat ze bij jou flink voor loopt op die van mij. Hier ontwikkelt zich nu pas de bloemstengel. Voordeel is dat we zo lekker lang van de prachtige bloemen kunnen genieten! 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op 16 april 2013, 21:28:55
Ook voor deze soort geldt dat ze bij jou flink voor loopt op die van mij. Hier ontwikkelt zich nu pas de bloemstengel. Voordeel is dat we zo lekker lang van de prachtige bloemen kunnen genieten! 

((12
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 16 april 2013, 20:30:18
Heeeeel mooi, Kris  ((14

Merci Wim . M.i. een interessante soort omdat hij zo variabel kan zijn ..
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 april 2013, 18:10:29
Citaat van: Gerard Verweij op 15 april 2013, 08:48:35
Jij blijft verbazen, he  --6 --6 --6

Belgische kazen ..........
Nou, een lekkere rochefort gaat er wel in, hoor.

Kris De Raeymaeker

Mijn allereerste Ophrys die ik ooit kocht ......O. speculum.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Kris, wij zijn inmiddels overtuigd hoor..............jij bent kampioen.

Hele mooie verzameling en wij moeten maar eens gaan praten!

_08

Cor van Kapel

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 april 2013, 23:19:25
......O. speculum.
Je kunt ze bijna horen zoemen, schitterend Kris.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 april 2013, 23:19:25
Mijn allereerste Ophrys die ik ooit kocht ......O. speculum.

Iets voor gynaecologen ! ;) ;)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op 19 april 2013, 00:23:10
Kris, wij zijn inmiddels overtuigd hoor..............jij bent kampioen.
_08

Dus ik begrijp nu dat ik maar moet stoppen met tonen ....?  :-X
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Ga door, Kris. Ga door!!

-6(

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op 24 april 2013, 22:29:48
Ga door, Kris. Ga door!!

-6(


Helaas is het zo goed als einde verhaal Peter....de bloei is hier bijna over. Maar wel een extreem goed jaar met een extreem lange bloeiperiode !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Weet jij een goed adres om deze vandaan te halen Kris?
Jan Moors ken ik al en daar heb ik naar volle tevredenheid al meerderes soorten Ophrys en Orchis vandaan. Maar het gaat mij ook om de andere soorten,

groet Peter

Gerrit Eijkelenboom

#238
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 april 2013, 22:03:51

Hierbij Ophrys kotschyi .Let goed op de 2 bloemen die er enigzins verschillend uitzien qua tekening maar toch op 1 plant/bloemstengel staan ...

Kris, mag ik hier even op terugkomen. Deze plant lijkt verdraaid veel op wat wij hebben gezien op Kreta en hier de endeem O. cretica heet.

Een andere vraag geldt wat jij noemt Anacamptis papilionacea. Ik meende dat het om een Orchis-species gaat.
nl Orchis papillionacea ssp heroica.

En dan nog: Was jij het die Ophrys tenthrendinifera had meegebracht naar Utrech?

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 24 april 2013, 23:07:33

Kris, mag ik hier even op terugkomen. Deze plant lijkt verdraaid veel op wat wij hebben gezien op Kreta en hier de endeem O. cretica heet.

Een andere vraag geldt wat jij noemt Anacamptis papilionacea. Ik meende dat het om een Orchis-species gaat.
nl Orchis papillionacea ssp heroica.

En dan nog: Was jij het die Ophris tenthrendinifera had meegebracht naar Utrech?

Gerrit ;
1- O. cretica noemt nu vlgs de nieuwe inzichten van Kew O. kotschyi ....Het zijn synoniemen zo je wil , al naargelang welke strekking je volgt
2- zelfde verhaal , is nu ondergebracht onder Anacamptis
3- Neen , dat was ik niet ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "