Tulipa 2013

Gestart door Luc Scheldeman, 1 februari 2013, 13:43:19

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Heel veel mooie tulpjes die hier de revue passeren .Mijn persoonlijke favoriet van de laatste dagen is de door Wim getoonde 'Tiny Timo'
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 mei 2013, 13:16:56
...Mijn persoonlijke favoriet van de laatste dagen is de door Wim getoonde 'Tiny Timo'

Wel dan, Kris. Speciaal voor jou ;) , vandaag stonden beide bloemen open op deze hele lage cultivar (een nieuwe aanwinst sinds vorig jaar).
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  5 mei 2013, 21:03:20
Wel dan, Kris. Speciaal voor jou ;) , vandaag stonden beide bloemen open op deze hele lage cultivar (een nieuwe aanwinst sinds vorig jaar).

((12 ((12 ((12
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Ook hier betekenen de batalini's het einde van het tulpenseizoen. T. batalini 'Red Gem' (foto 1) en T. batalini 'Bright Gem' (foto 2 en 3)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 mei 2013, 18:34:27
Ook hier betekenen de batalini's het einde van het tulpenseizoen. T. batalini 'Red Gem' (foto 1) en T. batalini 'Bright Gem' (foto 2 en 3)

Heerlijke Batalini's Frankie  ((12

Hier ook nog Tulipa 'Red Hunter'  , heel fel rood en moeilijk op de plaat te krijgen...........
Ieper , West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Nog maar eens Tulipa saxatilis.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

Het is inmiddels al weer een week geleden dat deze Tulipa Batalini er prachtig bij stond.
Maar heb nu tijd om hem met jullie te delen.
Nu komt het einde van het Tulpen seizoen in mijn tuin ook langzaam inzicht --13 --13 maar heb er van genoten

Gert Hoek

Mijn kameraad is een profeesioneel bollenkweker, en heeft ooit een collectie wild verzamelde tulpen van een Botanische tuin gekocht.
Daar zat een hele serie Tulipa cretica bij, na jaren selectie zijn daar deze uitgerold;
Tulipa cretica 'Chania'
Tulipa cretica 'Archanes'
Tulipa cretica 'Heraklion'

Theo Stronks

Dat is het wachten dan wel waard geweest Gert ((13

Danny Bonnez

De laatste bloeiende tulpen hier in de tuin , Tulipa tetraphylla
Ieper , West-Vlaanderen