Zaaien van rotsplanten

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 19:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Peter Rijntjes

Gaat goed hé, Gerard. Laat ze maar komen, die zaailingen. Ik zit wel met smart te wachten op enkele soortjes waar ik nog niets van zie. Gentiana djimilensis en pyrenaica vind ik toch wel heel spannend als die zouden boven komen. En nog een paar van die soortjes. Wat al wel boven is zijn wat leuke Campanula soortjes zoals C. morettiana en cenisia en heel veel Primula,s uit Azie. Ik ga nog niet verklappen welke......
Wil jij Dianthus brevicaulis apart houden voor mij dan?

groet Peter

((12

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op  7 mei 2013, 19:54:54
Gaat goed hé, Gerard. Laat ze maar komen, die zaailingen. Ik zit wel met smart te wachten op enkele soortjes waar ik nog niets van zie. Gentiana djimilensis en pyrenaica vind ik toch wel heel spannend als die zouden boven komen. En nog een paar van die soortjes. Wat al wel boven is zijn wat leuke Campanula soortjes zoals C. morettiana en cenisia en heel veel Primula,s uit Azie. Ik ga nog niet verklappen welke......
Wil jij Dianthus brevicaulis apart houden voor mij dan?

groet Peter

((12
Doen we! ((14

Peter Rijntjes

#242
Ik ben wel heel blij met deze pot zaaisel van Campanula morettiana. Zien jullie ze zitten?

)))7

Lily-Anne Vereecken

Nog heel klein maar met jouw ervaring komt het wel goed .Prachtige  campanula met een heel mooie
blauwtint ! Als je daar ooit planten van in de verkoop hebt, dan wil ik alvast op de lijst staan .
Gr. Lily-Anne

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Peter Rijntjes op 10 mei 2013, 17:36:30
Ik ben wel heel blij met deze pot zaaisel van Campanula morettiana. Zie jullie ze zitten?

)))7

Nee.

Peter Rijntjes

#245
goed kijken, hé!

Peter Rijntjes

Natuurlijk Lily- Anne, maar laten wij ze eerst maar eens groeien.

((12

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 mei 2013, 19:47:17
Citaat van: Peter Rijntjes op 10 mei 2013, 17:36:30
Ik ben wel heel blij met deze pot zaaisel van Campanula morettiana. Zie jullie ze zitten?

)))7

Nee.
Was nou maar naar Specsavers gegaan.............in Lelystad........... )))6

Peter Rijntjes

en toch zijn ze er, goed kijken hé...............

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Peter Rijntjes op 11 mei 2013, 18:30:22
en toch zijn ze er, goed kijken hé...............

Of een sterkere bril aanschaffen !
Ik kon de foto vergroten met het touchscreen en dan zijn de zaailingen duidelijker te zien  ;)

Peter Rijntjes


Lily-Anne Vereecken


Peter Rijntjes

Wij gaan ons best doen! Ik heb nog wel andere "moeilijke"soortjes Campanula's die nu opkomen. Zoals C. cenisia, C. anomala, C. pipperi en nog wat andere soortjes.

_010

Bart Moerland

Citaat van: Peter Rijntjes op 10 mei 2013, 17:36:30
Ik ben wel heel blij met deze pot zaaisel van Campanula morettiana. Zien jullie ze zitten?

)))7

Dat word schoffelen Peter.......die dingen zaaien zich overal uit!
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Gert Hoek

Ik ben begonnen met het verspenen van de zaailingen, ik verplant ze als de eerste echte blaadjes verschenen zijn. Afhanklijk van de kieming en soort verplant ik per stuk of per plukje. Ze gaan diract in een 7 centimeter potje, en dan of in de koude bak met plexiglas deksel of in een genummerde kist op het dak.
Dat nummeren doe ik sinds enkele jaren zodat ik de planten wat sneller kan weer vinden. Vorig jaar zo'n 45 kisten a 40 potjes op het dak.
De potten maak ik eerst goed nat met een gieter met fijne broes voordat ze het winderige dak op gaan.
Nu alweer 12 kisten opgepot en er staan nog zo'n 140 potten met zaailingen.