Bloei mei-juni 2013

Gestart door Jan Fouquaert, 1 mei 2013, 00:14:42

Vorige topic - Volgende topic

Peter Rijntjes

Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 mei 2013, 18:03:36
Die brengt de winter tussen zijn tufstenen, onder een glasplaatje in de tuin door Peter !
Is tie toch nog winterharder dan ik dacht, Luc.
Is trouwens ook bijna nergens meer te vinden. Vroeger had Dhr. Goudswaard uit Zeeland deze volop. Wie weet dat nog?

Gerrit Roest

Deze plant doet echt zijn best voor mij: Asperula sintenisii, Ook in de tufsteen doet hij het goed.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Theo Stronks

Prachtige plant Gerrit ,heb er onlangs ook 1 aangeschaft en in de tufsteen geplant. ((10

Ger van den Beuken

Citaat van: Gerrit Roest op 22 mei 2013, 19:04:25
Deze plant doet echt zijn best voor mij: Asperula sintenisii, Ook in de tufsteen doet hij het goed.
Geweldig resultaat Gerrit, heb je deze plant beschermd tijdens de winter?

Luc Gilgemyn

-6( Gerrit - een echt prijsbeest !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Roest

((4 voor de complimenten.
De eerste plant staat in de alpine kas en de tweede in een trog en is afgeschermd geweest in de winter maar hij staat ook op verschillende andere plaatsen in de rotstuin, zonder bescherming en zonder uitval.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Kris De Raeymaeker

De bovenste (in pot )haalt zo een prijs op de ons bekende shows in de UK Gerrit ! Is echt een schitterend resultaat . :o
Ik heb hem ook in de tuin op tuf maar moet het minder bloem stellen. Nu het al of niet afdekken in de winter zou wel eens het verschil kunnen maken geizen de afkomst van deze plant . Mijn plant wordt niet afgedekt ....(overleeft wel )maar  de bloei lijkt toch wat minder .   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Roest op 20 mei 2013, 23:42:46
Helichrysum sessiloides bloeit dit jaar zeer royaal.

Nog meer verbazing  :o ((6 ))5 ..........zo heb ik deze plant nog nooit gezien Gerrit ! Rotstuinplanten op hun allerbest !
Voor mij is dit het "summum" van onze hobby ....

Frankie Wulleman

Magnifiek, Gerrit, zowel de kasplant als de tufplant zien er wonderbaarlijk uit. Wist zelfs niet dat een A. sintenisii zo mooi kon zijn.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Hoi Bart ik zag dat jullie het over de Erysimum kotschyanum hadden bij antw. 222
Ik heb deze enkele jaren geleden ook in de tuin gehad.
Ik had hem in de voortuin gezet daar is tot ongeveer 13.00 zon.
Hoe houd jij deze zo prachtig. Wat is de juiste standplaats
Als iemand er nog een heeft houd ik me aanbevolen

Frankie Wulleman

Onosma alboroseum ziet er nu op zijn best uit. (foto 1 en 2)
Linum perenne subsp. alpinum ‘Alice blue’ is een hele mond vol. De plant is niet echt rijkbloeiend te noemen maar de bloemen die er aan komen hebben een mooie zachte blauwe kleur. (foto 3 en 4)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 mei 2013, 21:43:38

Mooi  Frankie (maar misschien wat groot voor mijn kleine tuin ?) . Zie ik daar een potrand ? Staat ie niet in volle grond ?

Frankie Wulleman

Van deze zelfopgekweekte Pulsatilla alpina had ik toch meer verwacht, toch een grotere bloem dan dit. Het lijkt me trouwens geen makkelijke plant, na drie jaar toont hij pas zijn eerste bloem. (foto 1 en 2)
Het fijne bloemetje van Veronica fruticans. (foto 3)
Erodium castellanum (foto 4)

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 mei 2013, 21:46:34
Citaat van: Frankie Wulleman op 22 mei 2013, 21:43:38

Mooi  Frankie (maar misschien wat groot voor mijn kleine tuin ?) . Zie ik daar een potrand ? Staat ie niet in volle grond ?

Hij staat wel degelijk in de volle grond, Kris, de potrand die je nog ziet piepen is van een bolgewasje dat er onder zit.
Deze Onosma neemt inderdaad wel wat plaats in en is voor een kleinere rotstuin al gauw te groot.

Jan Fouquaert

Prachtig Gerrit.
Ik heb die ook staan in de rotstuin als een klein plantje sinds vorig jaar. Ben eens benieuwd als het bloeit.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen