Bloei mei-juni 2013

Gestart door Jan Fouquaert, 1 mei 2013, 00:14:42

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Die doet het schitterend, Luc... enne... niét op tufsteen als ik me niet vergis !

Ook hier nog enkele bloeiers :

1) Achillea brachyphylla
2) Ptilotrichum spinosum roseum
3 en 4) Onosma nanum heeft in de loop der jaren een heel "plateautje" gekoloniseerd.  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Ik ben niet zo'n akelei fan, maar bij wijze van uitzondering een bijzonder ding. Zeer gevuldbloemig met 3 dubbele rokken, zeg maar die ouderwetse maar o zo leuke petty-coats.
Foto 2 vergunt ons een kijkje onder die rokken.

Ger van den Beuken

Luc Scheldeman

Torhout, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

prachtig Luc die Onosma nanum volgens mij heb ik die ook in de tuin dit jaar voor het eerst.
Hoop dat ze net zo mooi worden als bij jou ((12

Bert Stegeman

Mijn achtertuin kleurt met de dag beter ((12
Hier enkele prachtige foto's van mijn rotsplanten.
1 Draba Alpina
2 Dianthus Tianschanicus  ))4 hoop dat het klopt en goed typ ))4 maar staat er prachtig bij in de trog.
3 Phyteuma Ooit een keer eentje in de tuin gehad nu door uit zaaien van de plant zelf heb ik er wel 5 staan ((12
Deze is tussen de tuintegels en de schuur muur gaan groeien en bloeien ((12

Peter Rijntjes

Gewoon goed gedaan, Luc!!!

-6(

Eduard Troch

Die Dianthus tianschanicus is een héél mooi ding Bert. Een makkelijke ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Ger van den Beuken

Matthias Fouquaert

Dianthus lumnitzeri met massa's bloemknoppen nog te gaan. ;)

Iris hookeri kan mij wel bekoren. ;)

Gerrit Eijkelenboom

Een stukje rotstuin met op de voorgrond Gypsophylla cerastoides, daarachter de rode bloemhoofdjes van de silver Saxifraga 'Darius' en helemaal achteraan Oxalis 'Ione Hecker'.

Bert Stegeman

Citaat van: Eduard Troch op  7 juni 2013, 06:04:50
Die Dianthus tianschanicus is een héél mooi ding Bert. Een makkelijke ?

Staat al enkele jaren in deze trog bloeit elk jaar uitbundig.
wel na de bloei terug snoeien. anders word hij te groot voor deze trog

Jan Fouquaert

Mooie plaatjes alleman.
Nog wat plaatjes van deze man.

1/ Ik heb elk jaar massa's zaailingen van anjers. Soms verwijder ik die, maar doorgaans laat ik ze mooi staan.
    Deze vind ik wel een bijzonder mooi ding van een anjer. Is niet in cultuur, staat dus enkel op mijn berg. ;D

2/ Gypsophila repens 'Rosa Schönheit' staat in mijn 'oerrotstuin'.  Het is wel niet meer dezelfde, maar nog altijd op dezelfde plaats. Daar zet ik dus wat makkelijke plantjes.
    Daar staan ook een paar toortsen van Digitalis oftewel vingerhoedskruid. Ook spontane zaailingen natuurlijk en ik vind dit mooier onkruid dan bijvoorbeeld brandnetels. :o

3/ Een Dianthus die ik al jaren heb, maar dan wel met naam : Dianthus monspessulanus. Er staat ook een Narcis onder/achter, normaal is het loof daarvan al lang verdwenen.
    Maar wat is nog normaal heden ten dage ?

4/ De Belgen scoren, 2 - 0. ))4 ((14
    Deze Dianthus is tevens al jarenlang trouw op post, mijn favoriete anjer.  ((2

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Ger van den Beuken

In het vallen van de schemer nog even deze foto genomen van Edraianthus pumilio.
Wijkt daarom qua bloemkleur iets af.

Jan Fouquaert

1 en 2/

Aethionema grandiflora.
Als het plantje niet bloeit, zie je het bijna niet staan.
Maar als het in de maand mei begint te bloeien (dit jaar was dit in juni, 't is ne keer wat anders) dan denk je 'Staan er zo veel ?'
Och, laat ze maar staan.  :o -2(

3/ Kijk er staan er nog een paar ....... --6
    De Saxifraga 'Southside Seedling' komt net nog boven piepen met zijn bloemen.

4/ Een sfeerfoto met ... hier en daar een Aethionema.
    Spijtig van de windmolen die de sfeer komt bederven. -3(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen