Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Prachtig Frankie , heb zelf de witte ,deze heeft niet gebloeid tot nu toe.

Kris De Raeymaeker

Zien we deze dwerg dan niet te weinig in collecties ?  Jasminum parkeri .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Ooit eens geprobeerd, maar 's winters verloren Kris...  :(

Deze hier zou het buiten ook niet overleven - hij komt dus binnen van November tot maart.  Voor die moeite beloont hij mij ook nu weer met een rijke bloei !

Halumium ocymoides 'Susan'
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 12 juni 2013, 18:59:52
Ooit eens geprobeerd, maar 's winters verloren Kris...  :(
Heb deze al minstens 10 jaar buiten staan en na de winter herstelt hij zich steeds volledig.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 12 juni 2013, 19:37:51
Heb deze al minstens 10 jaar buiten staan en na de winter herstelt hij zich steeds volledig.

Hier staat ie ook toch al een jaar of 4/5 buiten .Vriest idd soms wat terug. Maar dit jaar vond ik de bloei toch rijker dan in sommige jaren .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Het is een prachtig pioenenjaar. Hier staan de volgende in bloei

1. Paeonia lactiflora '???' Al zo oud, dat niemand de naam meer kan weten. Zeer gevuldbloemig. Was vroeger in de mode, Na een regenbui lagen ze op de grond. Dan dienden ze nog als snijbloem, in een platte schaal.
2. Paeonia 'Bowl of Beauty'. Een prachtige half gevulde, blijft redelijk overeind en bloeit ook relatief lang, omdat er zijscheuten zijn die ook bloeien.
3. Paeonia 'Jan van Leeuwen'. Onovertroffen, denk ik. Heeft hier nog nooit zo mooi gebloeid. Enkelbloemig, dus onweer e.d. deert hem niet.

Het fotograferen van die intens witte pioenen is een crime. Ik heb het maar zo gedaan: te donker nemen, en dan achteraf licht invullen. Zo zie je nog iets van de bloem. Als Cor een betere oplossing heeft?

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 juni 2013, 15:11:12
Het is een prachtig pioenenjaar. Hier staan de volgende in bloei

1. Paeonia lactiflora '???' Al zo oud, dat niemand de naam meer kan weten. Zeer gevuldbloemig. Was vroeger in de mode, Na een regenbui lagen ze op de grond. Dan dienden ze nog als snijbloem, in een platte schaal.
2. Paeonia 'Bowl of Beauty'. Een prachtige half gevulde, blijft redelijk overeind en bloeit ook relatief lang, omdat er zijscheuten zijn die ook bloeien.
3. Paeonia 'Jan van Leeuwen'. Onovertroffen, denk ik. Heeft hier nog nooit zo mooi gebloeid. Enkelbloemig, dus onweer e.d. deert hem niet.

Het fotograferen van die intens witte pioenen is een crime. Ik heb het maar zo gedaan: te donker nemen, en dan achteraf licht invullen. Zo zie je nog iets van de bloem. Als Cor een betere oplossing heeft?
Ik ben ook maar een leek, maar ik vind ze heel netjes. ((14

Cor van Kapel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 juni 2013, 15:11:12
Het fotograferen van die intens witte pioenen is een crime. Ik heb het maar zo gedaan: te donker nemen, en dan achteraf licht invullen. Zo zie je nog iets van de bloem. Als Cor een betere oplossing heeft?
Niet goed opgelet heren !!!!!  -1(.
Twee of meer foto's maken met verschillen in de belichting en deze dan samenvoegen met een fotobewerkings programma. Zal m'n handout, zoals toegezegd, eens in orde maken, dan kun je het nalezen.

Gerrit Eijkelenboom

Cor, je weet toch dat ik niet met statief werk. Was je dat vergeten????????

Johan Keulemans

Een Hebe in bloei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Cor van Kapel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 23 juni 2013, 20:22:30
Cor, je weet toch dat ik niet met statief werk. Was je dat vergeten????????
Nee hoor Gerrit, deel alleen een prikkel uit --3 -1(.

Bart Moerland

Had al eerder gebloeid....blad begon alweer te groeien en nu?

Rhododendron nakaharea 'Marika'
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Wim Boens

Een kleine kamperfoelie begint hier nu ook te bloeien:

Lonicera crassifolia 'Little Honey'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Iedere tuin zijn roos...deze 2 klimrozen geuren hier allebei heel lekker.

Rosa 'Alberic Barbier'
en Rosa 'Puerta del Sol'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

#389
Hydrangea macrophylla 'Nadeshiko Gaku' bloeit hier nu ook.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270