weekje sulden am Ortler

Gestart door Hugo Van Woensel, 16 juli 2013, 23:37:46

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Je blijft ons verbazen Jan. Dit keer met Androsace alpina in cultuur.

Hugo op welke hoogte groeide deze plant?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Jan Fouquaert op 18 juli 2013, 23:44:22
Prachtige reeks, zie het nu pas.

en die Androsace is 100 % zeker Androsace alpina.
Die Androsace groeit enkel in zure grond.
Is hier te kweken, maar bloeit hier in de lage landen zeer moeilijk.
Heb er twee staan.
Vorig jaar drie ...
Dat derde heeft wel gebloeid, maar daarna was het dood.

De foto is van toen het nog in leven was ...

Ik heb hem ook al twee jaar staan - op vandaag stevig beschaduwd met een gelegenheidssteen om hem uit die brandende zon te houden ...  ))8  Vorig jaar bloeide hij aardig (1), dit jaar was het wat minder (2) - hij is wel duidelijk minder diep roze dan in de natuur... maar we moeten blij zijn met wat we hebben hé !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

He Luc, van jou verbaast het me niet. Vooral foto 1 is een echt mooie plant, dat hij nu wat minder presteert is niet gek he.

Ik was wat te voorbarig Lily-Anne met mijn veronderstelling, dat de alpina vrijwel onkweekbaar zou zijn. Dus zet maar op je lijstje, heb ik nu ook gedaan. Want als je niet op zoek gaat, zal je hem ook niet vinden.

En Jan, je moet niet denken, dat ik denigrerend doe hoor, verbazen doe ik mij over de onorthodoxe wegen die jij altijd inslaat he. Die plant op je foto is echt top.

Danny Bonnez

Prachtig reisverslag Hugo , heb nu pas gezien . Heb momenteel heel weinig tijd om alles goed te bekijken , we zijn ons o.a.
klaar aan het maken om te vertrekken op vakantie . Reisverslagen zijn zeker een van mijn voorkeurtopics . Alvast bedankt
dat je deze schitterende beelden wil delen met ons !
Ieper , West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 19 juli 2013, 08:23:01
Je blijft ons verbazen Jan. Dit keer met Androsace alpina in cultuur.

Hugo op welke hoogte groeide deze plant?

Gerrit dit moet zo ongeveer tussen de 2400m en 2700m zijn.

Hugo Van Woensel

Citaat van: Danny Bonnez op 19 juli 2013, 15:33:30
Prachtig reisverslag Hugo , heb nu pas gezien . Heb momenteel heel weinig tijd om alles goed te bekijken , we zijn ons o.a.
klaar aan het maken om te vertrekken op vakantie . Reisverslagen zijn zeker een van mijn voorkeurtopics . Alvast bedankt
dat je deze schitterende beelden wil delen met ons !

Bedankt danny en het is zeker graag gedaan,en veel succes op je reis!

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 19 juli 2013, 09:39:00
Ik was wat te voorbarig Lily-Anne met mijn veronderstelling, dat de alpina vrijwel onkweekbaar zou zijn. Dus zet maar op je lijstje, heb ik nu ook gedaan. Want als je niet op zoek gaat, zal je hem ook niet vinden.

Als Androsace alpina echt zo moeilijk te kweken is, dan laat ik dat maar aan de anderen over . Ik heb al verschillende planten waar ik extra aandacht  aan moet geven . Je kan niet alles hebben hé! Gelukkig kunnen we van elkaars foto's genieten

Hugo Van Woensel

De voorlaatste reeks foto's van dag 6, jammer maar hier ben ik 50 foto's kwijtgespeeld gelukkig had ik die avond mijn fototoestel niet leeg gemaakt zodat ik er toch nog een deel van heb.

Hugo Van Woensel

:) :)

Hugo Van Woensel

:) :) :)

Hugo Van Woensel

:) :) :) :)

Hugo Van Woensel

:) ;D

Hugo Van Woensel

:) en de laatste voor vandaag! nog één reeks te gaan!!!

Bert Stegeman

Prachtige reeks Hugo
Ook prachtige Gentiana Punctata zie ik daar die groeien hier ook bergen vol mee.
Op antw.70 foto 3 staan prachtige roze bloemen ook die komen hier veel voor.
weet jij of iemand of dit een silene soort is.
wij dachten aan S Borderei. ))2 ))2 ))4 ))4 :-[ :-[
Maar ben niet zeker -4( --12 --12

Gyi Peelaerts

Hugo een prachtige reeks foto's van die plantjes op de hellingen van sulden am Ortler Een reeks waar ik echt heb van genoten.Een reisje voor volgend jaar hopelijk als alles goed gaat. ((14 -6( ((3

Gyi