Daphne

Gestart door Jozef Lemmens, 12 februari 2010, 23:06:32

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Bedankt heren voor de nuttige informatie. _07
Heb zelf deze week 60 stekken v/d Daphne calcicola genomen.
Hopelijk heeft dit enigszins succes.

Ger van den Beuken

Veel succes Theo. Dit gaat jou lukken. Ik hoor wel volgende week zaterdag!!

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 augustus 2013, 23:19:51
Herbloei bij Daphne petraea 'Persebee ' .
En eerste bloei bij Daphne jasminea .
Die Daphne jasminea  is een heel leuke, Kris.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Theo Stronks op 30 augustus 2013, 10:27:16
Bedankt heren voor de nuttige informatie. _07
Heb zelf deze week 60 stekken v/d Daphne calcicola genomen.
Hopelijk heeft dit enigszins succes.

Ik dacht dat  de Daphne calcicola in het late voorjaar best te stekken was ? Ger?  Of kan het allebei?

Ger van den Beuken

Het beste tijdstip Lily-Anne is op het moment dat het hout niet meer al te jong is. In de regel is dit tijdens de zomermaanden maar altijd afhankelijk hoe het voorjaar is geweest.
Te jong stek is bijna altijd gedoemd te mislukken. Ik vertel hier wel uitgebreid over tijdens mijn lezing begin volgend jaar.

Kris De Raeymaeker

Na een korte pauze heeft ie alweer genoeg gerust en begint hij er opnieuw aan ....Heel goede vorm .....[attachimg=1][attachimg=2]
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

Heel schattig dat die Daphne petraea 'persebee ' nog zo klein , zo goed bloeit ! Dat moet ik noteren op mijn verlanglijstje

Theo Stronks

Prachtig Kris compliment,zo te zien staat deze in grof gesteente.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op 17 september 2013, 21:59:57
Prachtig Kris compliment,zo te zien staat deze in grof gesteente.

Dank je Theo , in het standaard mengsel van de crevice maar de afdekking is idd. met veel grof gesteente .

Ger van den Beuken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 september 2013, 20:13:01

Na een korte pauze heeft ie alweer genoeg gerust en begint hij er opnieuw aan ....Heel goede vorm .....[attachimg=1][attachimg=2]
Qua bloemkleur vindt ik D. petraea 'Lydora'verreweg de mooiste bloemkleur hebben, maar wat bloeirijkheid denk ik dat 'Persebee'de betere is.
Mooie opname Kris, super!!!

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 september 2013, 17:39:31
Qua bloemkleur vindt ik D. petraea 'Lydora'verreweg de mooiste bloemkleur hebben, maar wat bloeirijkheid denk ik dat 'Persebee'de betere is.

Dank je Ger voor de complimenten ! Mee eens , 'Lydora' is qua bloemkleur heel goed. Ik heb die hier ook in de tuin... (komt nog van jou)
Ik kan niet vergelijken met andere vormen zoals bijv. ' 'Corna Blacca ' of 'Idro' die ik nog niet heb gekweekt.
Maar allicht kan jij dat wel beoordelen Ger . Ik vind 'Lydora ' trouwens ook een vlotte groeier !   

Cor van Kapel

Ik vond op deze site http://www.seidelbast.net/petraea.html een aantal D. petraea cultivars bij elkaar om te vergelijken. Vind D. petraea 'Persebee' er uitspringen ((14.

Ger van den Beuken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 september 2013, 20:36:06
Citaat van: Ger van den Beuken op 19 september 2013, 17:39:31

Dank je Ger voor de complimenten ! Mee eens , 'Lydora' is qua bloemkleur heel goed. Ik heb die hier ook in de tuin... (komt nog van jou)
Ik kan niet vergelijken met andere vormen zoals bijv. ' 'Corna Blacca ' of 'Idro' die ik nog niet heb gekweekt.
Maar allicht kan jij dat wel beoordelen Ger . Ik vind 'Lydora ' trouwens ook een vlotte groeier !
Heb op dit moment 11 verschillende petraea vormen in cultuur. Kleine planten maar mooi voor de toekomst.
Ik heb bij Cyril Lafong in Schotland de verschillende vormen in bloei kunnen zien maar "lydora"springt er voor mij toch uit. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.
Ik moet 'Lydora' missschien een andere plaats buiten geven want hier in de alpiene kas groeit hij geen millimeter. Goed advies van jou Kris, ik bedoel,,,, ik heb die hier ook in de tuin,,,,,

Luc Gilgemyn

Ook hier staat Daphne petraea "Persebee" mooi te wezen !

[attachimg=1]

En het aantal knoppen voor volgend voorjaar ziet er ook veelbelovend uit .... tenzij ze zich nu nog openen ....

[attachimg=2]
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 september 2013, 15:48:59
Ook hier staat Daphne petraea "Persebee" mooi te wezen !

[attachimg=1]

En het aantal knoppen voor volgend voorjaar ziet er ook veelbelovend uit .... tenzij ze zich nu nog openen ....

[attachimg=2]

Die moet ik toch dringend eens aanschaffen. Is hij goed winterhard in de rotstuin?
Lichtervelde, West-Vlaanderen