Crocus 2014

Gestart door Danny Bonnez, 3 januari 2014, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Ruben Billiet

Enorm slecht weer de laatste dagen! Deze namiddag toch enkele uurtjes droog weer gehad en zowaar de zon gezien  ;D ((12
Dus vlug de tuin in en wat foto's genomen.

Kris De Raeymaeker

Veel liefhebbers in Vlaanderen voor de krokussen .......

Hier zullen weldra C. olivieri en cyprius  gaan bloeien . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op  8 februari 2014, 12:30:27
Bedankt Luc,ziet er prachtig uit wat het Schots forum liet zien.
Zal in de gaten houden dat wanneer de bloemen zich openen ook de blauwe schijn hebben.

Graag gedaan Theo !
Het blijft frustrerend dat onze handelaren het met de benamingen vaak niet zo nauw nemen en ons met andere zaken opzadelen dan we verwachten of willen >:( >:(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Ruben Billiet op  8 februari 2014, 18:06:18
Enorm slecht weer de laatste dagen! Deze namiddag toch enkele uurtjes droog weer gehad en zowaar de zon gezien  ;D ((12
Dus vlug de tuin in en wat foto's genomen.

Het is duidelijk Ruben dat je naast het "witte spul" ook wel de kleurrijke krokussen mooi vind ...... !   ((12
Goed bezig !!!  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2014, 21:56:13
Veel liefhebbers in Vlaanderen voor de krokussen .......

Hier zullen weldra C. olivieri en cyprius  gaan bloeien .

((12  ((12 ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Crocus gargaricus - gezaaid oktober 2010 vertoont inmiddels 3 bloemen !  :)

Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  9 februari 2014, 12:45:18

Mooi resultaat Luc !
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Mooi resultaat Luc. Zaaien van crocussen is iets waar ik me in de toekomst ook eens wil aan wagen! Maar de kennis is tot op heden Nihiel.  ))2

Ruben Billiet

Thx Danny! Ik moet zeggen de liefde voor Crocus is ontstaan op de reis naar Harlow met de VRV. Ik heb daar oa. crocus tommasianus albus en andere gekocht. Sneeuwklokjes zijn erg mooi maar zonder combinaties met andere planten vind ik ze maar eentonig.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  9 februari 2014, 12:45:18

Eentje die uitnodigt om er meteen mee te beginnen Luc ! Ik bedoel het zaaien en kweken van krokussen. Warm kleurtje dat ons doet snakken naar nog meer lente .....Deze brengt ons alleszins een stap korter bij .

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ruben Billiet op  9 februari 2014, 18:58:07
Thx Danny! Ik moet zeggen de liefde voor Crocus is ontstaan op de reis naar Harlow met de VRV. Ik heb daar oa. crocus tommasianus albus en andere gekocht. Sneeuwklokjes zijn erg mooi maar zonder combinaties met andere planten vind ik ze maar eentonig.

((12 ((12 ((12     ((14 ((14 ((14

Ja,  onze VRV heeft al wel wat op zijn palmares als het op zulke fratsen aankomt Ruben ....

Ruben Billiet

;D ;D ;D ;D haha. dergelijke positieve dingen onderga ik graag  ;D

Danny Bonnez

Citaat van: Ruben Billiet op  9 februari 2014, 18:58:07

Ben het daar helemaal mee eens Ruben , combinaties kunnen erg mooi zijn .........
Veel krokussen zijn toch niet zo gemakkelijk in de tuin , ik ben al jaren bezig aan het proberen welke soortjes er "vast"
kunnen staan in de tuin om te verwilderen . Maar deze die toch lukken zorgen hier voor prachtige combinaties en heel veel voldoening .........
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Weten jullie het nog? Op 12 januari toonde Crocus korolkowii ‘Baisun Tau Dwarf’ hier zijn eerste bloemen. We zijn nu ongeveer een maand verder en hij weet nog altijd van geen ophouden. Dit is één van mijn favoriete cultivars geworden, ook al omdat hij erg laag blijft. Het slechte weer als regen en wind heeft helemaal geen vat op hem.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ondertussen nog eens 'Snowbunting' die er vandaag ook heel mooi bij stond.
'Goldilocks' is ook al van de partij.
'Firefly' laat zich ook al opmerken.
Lichtervelde, West-Vlaanderen