Iris 2014 (overige : niet Juno of Onco)

Gestart door Wim Boens, 3 januari 2014, 17:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  5 februari 2014, 21:50:34
Deze groepjes Iris 'George' staan al jaren probleemloos in de tuin . De vorige jaren wat minder , nu terug veel bloemen . Ik hou wel van deze bloemkleur .

Ongetwijfeld één van de beste kleuren Danny .

Hier het wat afgeschenen uiterlijk van Katherine .......
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Ik vind die kleine kwetsbaar uitziende reticulata's alles bij mekaar toch heel erg sterk !  Als je ziet wat ze al over zich heen hebben gekregen de afgelopen dagen, dan zien ze er echt nog zo slecht niet uit !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  9 februari 2014, 09:20:12
Ik vind die kleine kwetsbaar uitziende reticulata's alles bij mekaar toch heel erg sterk !  Als je ziet wat ze al over zich heen hebben gekregen de afgelopen dagen, dan zien ze er echt nog zo slecht niet uit !  ((14

Ik ben het daar helemaal mee eens Luc , ofwel is het regen en wind , ofwel sneeuw en vorst......  elk jaar staan ze daar te pronken ........
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2014, 21:30:48
Citaat van: Danny Bonnez op  5 februari 2014, 21:50:34
Deze groepjes Iris 'George' staan al jaren probleemloos in de tuin . De vorige jaren wat minder , nu terug veel bloemen . Ik hou wel van deze bloemkleur .

Ongetwijfeld één van de beste kleuren Danny .

Een sterke mooie vrouw Kris !
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ondanks het gure weer staat Iris 'Angel Tears' nog altijd te pronken. Dit is wel een erg goede cultivar in mijn ogen: blijft laag, amper 10 cm, bloeit lang en heeft een hele mooie zachtblauwe kleur. Bovendien heb ik er nog geen enkele slak op gezien, in tegenstelling tot sommige andere cultivars. Mijn 'Purple Gem' bijvoorbeeld wordt ieder jaar aangevreten.

[attachimg=1]
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2014, 21:30:48

Ik heb een haat-liefde verhouding met Katherine. Ik vind het persoonlijk nog altijd één van de mooiste retics maar ik kan ze niet virusvrij houden, dit jaar opgemerkt dat er alweer een virus is binnen gedrongen in mijn groepje Hodgkins, zie foto! En Kris, zo te zien hebben die van jou het ook te pakken.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Scheldeman

Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Iris reticulata "Clairette" na de regenbuien van gisteren !

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 februari 2014, 16:36:53

Mooi Luc, doet me er aan herinneren dat ik die ook nog ergens moet staan hebben.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 10 februari 2014, 09:13:20

Ik heb een haat-liefde verhouding met Katherine. Ik vind het persoonlijk nog altijd één van de mooiste retics maar ik kan ze niet virusvrij houden, dit jaar opgemerkt dat er alweer een virus is binnen gedrongen in mijn groepje Hodgkins, zie foto! En Kris, zo te zien hebben die van jou het ook te pakken.

Hummm,  ((15   Dat vraagt om verduidelijking Wim , was  me nog van geen kwaad bewust .......

Kris De Raeymaeker

Tsjonge tsjonge , dat zijn pas sprekende kleuren Luc ! Moet dan toch maar is gaan vernieuwen in het assortiment van de retics ..........

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 februari 2014, 19:56:12
Tsjonge tsjonge , dat zijn pas sprekende kleuren Luc ! Moet dan toch maar is gaan vernieuwen in het assortiment van de retics ..........

Het is al langer mijn favoriete cultivar in reticland, Kris !  ;)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 februari 2014, 19:58:10
Het is al langer mijn favoriete cultivar in reticland, Kris !  ;)

Heel begrijpelijk Luc , heel terecht .....waar kan je zulke beauty's op de kop tikken ? Zal ik je nog wel is vragen buiten het forum om ...