Cyclamen 2014

Gestart door Kris De Raeymaeker, 1 januari 2014, 09:49:06

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Citaat van: Wim Boens op 28 februari 2014, 20:51:56
Citaat van: Johan Keulemans op 28 februari 2014, 20:26:32
Ook buiten komt Cyclamen pseudibericum stilaan in knop.

Staat die onbeschermd buiten?

Staat bij mij ook gewoon buiten.

Citeer
Geplaatst door: Gerard Verweij
« Gepost op: Vandaag om 15:32:59 »
Voeg citaat toe

Die staat zo te zien in de turf?

Staat in het peatbed.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Gerard Verweij

Cyclamen coum,
zo goed?

[attachimg=1]

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Cyclamen repandum forma album (foto 1)
Cyclamen rhodium ssp rhodium (foto 2)
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

In de tuin staat nu ook Cyclamen pseudibericum in bloei.

Johan Keulemans

Cyclamen repandum forma album

Johan Keulemans

Cyclamen repandum

Johan Keulemans

Cyclamen balearicum

Gerrit Eijkelenboom

En Cyclamen persicum ssp persicum

Kris De Raeymaeker

Cyclamen repandum 'Album ' .

1 keer in pot en 1 keer in het peatbed .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 april 2014, 19:26:23
Cyclamen repandum 'Album ' .

1 keer in pot en 1 keer in het peatbed .....

Super en dan ook nog eens een prachtig blad!!  ((14
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Het is altijd stiller  in deze topic in het voorjaar .......Dit houd in dat de herfstbloeiende Cyclamen toch zoveel populairder zijn dan de voorjaarsbloeiers. De hederifoliums ea. van deze wereld blijven de hitlijsten blijkbaar aanvoeren. Niks mis mee maar die voorjaarsbloeiers zijn het ook waard om meer toe te passen.......

Even iets anders .........Hier in Rumst een nieuw record ! Reeds in april had ik dit jaar de eerste purpurascens in bloei.....Dat gebeurt in normale jaren zowat vanaf juni. De zachte lentes van de laatste jaren maakte dat ik ze al eens in bloei had in mei maar nu dus reeds in april. En niet even eind april maar gewoon midden april.
Het betrof wel een plant in pot maar wel eentje dat heel de winter zonder bescherming buiten heeft vertoefd. Niet geforceerd dus. Ik heb geen foto kunnen nemen omdat die periode even te hectisch was maar vind het toch de moeite om dit nog even onder de aandacht te brengen.
Zonet gemerkt dat ook de purpurascens uit de rotstuin begint te bloeien.
Ik zie ook steeds meer spontane zaailingen verschijnen in de tuin. Ben ik blij mee.
Alweer een soort die het verdiend om meer aangeplant te worden !

Wim Boens

Wow,

das echt wel heel vroeg, Kris...zal purpurascens toch ook eens buiten moeten proberen.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 29 mei 2014, 16:48:10
Wow,
das echt wel heel vroeg, Kris...zal purpurascens toch ook eens buiten moeten proberen.

Doen , doen wat zeg ik ......... zeker doen Wim !!!

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 mei 2014, 14:19:43
Het is altijd stiller  in deze topic in het voorjaar .......Dit houd in dat de herfstbloeiende Cyclamen toch zoveel populairder zijn dan de voorjaarsbloeiers. De hederifoliums ea. van deze wereld blijven de hitlijsten blijkbaar aanvoeren. Niks mis mee maar die voorjaarsbloeiers zijn het ook waard om meer toe te passen.......

Even iets anders .........Hier in Rumst een nieuw record ! Reeds in april had ik dit jaar de eerste purpurascens in bloei.....Dat gebeurt in normale jaren zowat vanaf juni. De zachte lentes van de laatste jaren maakte dat ik ze al eens in bloei had in mei maar nu dus reeds in april. En niet even eind april maar gewoon midden april.
Het betrof wel een plant in pot maar wel eentje dat heel de winter zonder bescherming buiten heeft vertoefd. Niet geforceerd dus. Ik heb geen foto kunnen nemen omdat die periode even te hectisch was maar vind het toch de moeite om dit nog even onder de aandacht te brengen.
Zonet gemerkt dat ook de purpurascens uit de rotstuin begint te bloeien.
Ik zie ook steeds meer spontane zaailingen verschijnen in de tuin. Ben ik blij mee.
Alweer een soort die het verdiend om meer aangeplant te worden !

Kijk wat ik hier vond bloeiend in de tuin, Kris.
Cyclamen purpurascens album - bloeit voor het eerst - het treurig uitziend blad is nog van vorig jaar !

Harelbeke-West-Vlaanderen