Draba

Gestart door Jan Fouquaert, 2 april 2013, 21:13:43

Vorige topic - Volgende topic

Bart Moerland

Prachtige plant en opname Frankie.

Hier begint een Draba polytricha  aan de zonzijde te bloeien.
zal wel een betere maken als ze meer bloeit.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 20 maart 2014, 21:37:53
Ook hier staat ene Draba bryoides in bloei.

Een mooierd, Frankie !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Pim Hols

Echt fantastisch Frankie, uitmuntend eigenlijk! Grote complimenten. Ik heb ook dergelijke drabaatjes, maar niet van dat kaliber. Ik probeer ze wel op verschillende locaties uit om de meest optimale plek te ontdekken.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Citaat van: Pim Hols op 21 maart 2014, 12:46:06
Echt fantastisch Frankie, uitmuntend eigenlijk! Grote complimenten. Ik heb ook dergelijke drabaatjes, maar niet van dat kaliber. Ik probeer ze wel op verschillende locaties uit om de meest optimale plek te ontdekken.

Pim, met veel Draba's had ik vroeger ook wel de nodige problemen. Ik ben ze echter gaan kweken op tufsteen, en daar gaat het prima. Zowel deze D. bryoides, D. dedeana, D. archibaldii en D. mollissima had ik vroeger in de gewone rotstuin waar ze eerder wat stonden te kwakkelen. Sinds ze op de tuf verzeild zijn, doen ze het veel beter en slaag ik er in om mooie planten op te kweken.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Met een doorsnee van rond de 30 cm mag deze Draba bryoides imbricata gezien worden.
Heb wel de indruk dat de bloei iets minder is dan vorig jaar.

Frankie Wulleman

Citaat van: Theo Stronks op 22 maart 2014, 14:50:11
Met een doorsnee van rond de 30 cm mag deze Draba bryoides imbricata gezien worden.

Da's een reus, Theo, magnifiek exemplaar. Hoe oud is die?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

ook zonder bloemen of minder bloemen mag hij er zijn Theo ((12
Het blijft een echte eye catcher

Gerrit Roest

Draba mollissima in volle bloei, op 2 met zijn maatje Draba bryoides imbricata en op 3 staat boven deze twee nog Draba archibaldii
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Theo Stronks

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 maart 2014, 16:53:45

Da's een reus, Theo, magnifiek exemplaar. Hoe oud is die?
Deze Draba is 10 jaar oud Frankie.

Luc Gilgemyn

Prachtig, Theo.  Dat brengt de nodige herinneringen boven.
Ooit had ik er ook zo eentje, tot een poes van de buren het nodig vond eens uit te testen of ze op dat ronde ding kon rondlopen...  >:( >:(  Het betekende het einde van mijn mooie Draba...  --13 --13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 maart 2014, 15:10:51

Ooit had ik er ook zo eentje, tot een poes van de buren het nodig vond eens uit te testen of ze op dat ronde ding kon rondlopen...  >:( >:(  Het betekende het einde van mijn mooie Draba...  --13 --13
Laat het je er niet van weerhouden Luc om er weer een aan te schaffen,het is de moeite waard.
Voor die poes is toch ook wel een oplossing te vinden ;)

Lily-Anne Vereecken

[/quote]

Beste middel tegen kattenoverlast is koffieprut ! Hebben ze een grondige hekel aan . ( eigen ervaring gehad met dit probleem ) is nog goed voor de tuin ook ! Maar niet op een hoopje leggen want dan kan het wat beschimmelen .

Gerrit Roest

De evolutie van Draba longisiliqua.
De eerste foto is op 1 januari genomen, de tweede eind januari en de derde vandaag.
Bij de eerste foto denk ik: die haalt het niet, 2: dat wordt niks is half dood, 3: halleluja.
Gerrit Roest

Gerrit Roest

De evolutie van Draba acaulis.
De eerste foto is op 1 januari genomen, de tweede eind januari en de derde vandaag.
Bij de eerste foto denk ik: diepe rust 2: sluimer. 3: ontwaken (benieuwd hoe hij is als hij goed wakker is)
Gerrit Roest