Galanthus 2014/2015

Gestart door Freddy Vleugels, 14 september 2014, 10:01:33

Vorige topic - Volgende topic

Allan Krijgsheld

Deze Galanthus reginae-olgae is dan misschien niet de snelste in de Lage Landen, maar wel de eerste in mijn tuin.
Vorige week was er nog niks te zien. Deze week schoot hij als een speer omhoog.

Kris De Raeymaeker

Ik zie begot ook wat van dat spul verschijnen .........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Freddy Vleugels

Het wit 'geweld' gaat verder met ondermeer r.-o. 'Cambridge', niks speciaals maar zoals men zegt 'wie het kleine niet eert, ... ' en in combinatie met o.a. Cyclamen toch wel het bekijken waard !

Wim Boens

Citaat van: Freddy Vleugels op  9 oktober 2014, 17:03:06
Het wit 'geweld' gaat verder met ondermeer r.-o. 'Cambridge', niks speciaals maar zoals men zegt 'wie het kleine niet eert, ... ' en in combinatie met o.a. Cyclamen toch wel het bekijken waard !

Prachtige combo, Freddy!  ((14
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny Bonnez

Citaat van: Freddy Vleugels op  9 oktober 2014, 17:03:06
Het wit 'geweld' gaat verder met ondermeer r.-o. 'Cambridge', niks speciaals maar zoals men zegt 'wie het kleine niet eert, ... ' en in combinatie met o.a. Cyclamen toch wel het bekijken waard !

Super mooie combinatie Freddy !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Freddy Vleugels op  9 oktober 2014, 17:03:06
Het wit 'geweld' gaat verder met ondermeer r.-o. 'Cambridge', niks speciaals maar zoals men zegt 'wie het kleine niet eert, ... ' en in combinatie met o.a. Cyclamen toch wel het bekijken waard !

Jazeker, Freddy, een alleraardigst plaatje.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Heel mooi Freddy! Leuke en heel dankbare combinatie.

Frankie Wulleman

De eerste bloeiende G. reginae-olgae is dan eindelijk ook boven gekomen, naast de bijna uitgebloeide herfstkrokussen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Freddy Vleugels

Geduld is een mooie deugd, Frankie maar zoals men zegt is alle begin kattegespin dus vanaf nu wordt het uitkijken naar meer.  ;) Bij ons in de tuin zijn reeds van diverse sneeuwklokjes de neuzen te zien, dus later meer !

Frankie Wulleman

Citaat van: Freddy Vleugels op 12 oktober 2014, 19:40:25
Geduld is een mooie deugd, Frankie maar zoals men zegt is alle begin kattegespin dus vanaf nu wordt het uitkijken naar meer.  ;) Bij ons in de tuin zijn reeds van diverse sneeuwklokjes de neuzen te zien, dus later meer !

Het worden stilaan weer opwindende tijden, Freddy.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Het witte spul  ;D begint ook te bloeien. Een eerste oem op Galanthus reginae olgae 'Hyde Lodge'

Freddy Vleugels

Een echte klassieker onder de r.-o. deze 'Hyde Lodge' Ruben. Het heeft een kenmerkende mollige bloem zoals men ook een beetje op de fote kan zien en het wordt bovendien gedragen door een relatief lange bloemsteel. Ook bij ons in de tuin staat hij zo goed als in (bl)oem !

Wim Boens

Al die oeiende  ;D sneeuwklokjes en dat bij temperaturen van 20°C  ))8
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 oktober 2014, 17:22:32
Ook hier een eerste Galanthus gespot.
De oude, welbekende Galanthus reginae olgae 'Tilebarn Jamie'

Hier dus ook ........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Hendrik Van Bogaert

En hier is ook het sneeuwklokjesseizoen in gang geschoten ...
hierbij een foto van een "green tipped" G. peshmenii
Hendrik