Crocus 2014

Gestart door Danny Bonnez, 3 januari 2014, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 november 2014, 17:02:21
Lang genoeg gewacht !  8)

Het middagzonnetje bracht alle schoonheid naar boven van mijn laatste herfstcrocus.
Tijd om het geheim prijs te geven !  ;D  De moeite om de macro scherp te stellen.

Ik denk niet dat we hem hier al te zien kregen.

Crocus wattiorum uit Zuidoost -Turkije.

Super mooie crocus Luc en heel knappe foto's !   ((13
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Het middagzonnetje bracht alle schoonheid naar boven van mijn laatste herfstcrocus.
Tijd om het geheim prijs te geven !  ;D  De moeite om de macro scherp te stellen.

De opgebouwde spanning deed al vermoeden dat het hier niet om de eerste de beste ging.......En ja hoor , alle verwachtingen worden ingelost. Champions league niveau om het maar eens die termen uit te drukken. Heel mooi Luc en ik ben een klein beetje jaloers (op een gezonde manier).
Hier heeft wattiorum 2 jaar op rij gebloeid maar bij het verpotten in juli  was ik redelijk teleur gesteld over de omvang van de "corms" . Ik had er meer maar ze waren naar mijn goesting nogal klein. Ik dacht toen al : die gaat niet bloeien ....
En dat lijkt ook zo te gaan gebeuren. Ik zie nog niks komen en moet dus eerst maar is afwachten wat hij gaat doen ...Hopelijk blijft hij in leven.
In reply 547 ziet U mijn wattiorum nog in betere tijden :  http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=623.540
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Crocus veneris bloeide dit weekend al voor de derde keer .
En ook  C. goulimyi 'Agia Sofia ' had nog een tweede bloem in petto .

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 oktober 2014, 08:45:00
Hmmm  ))4  de dubieuze C. mathewii die vorig jaar al onderwerp van gesprek was ??  ))4
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 oktober 2014, 19:24:37
Helemaal juist Luc , degene waar al aardig wat inkt aan verspild is .....(spreekwoordelijk natuurlijk want de pen is al even verbannen uit onze samenleving)
Het gaat inderdaad over de "hadriaticus -vorm van de Crocus mathewii "  -2( --11 -1( 
In het begin was er alleen teleurstelling & ongenoegen  omdat ik veel te veel had betaald voor iets wat het helemaal niet schijnt te zijn. Maar als ik nu zie hoe die plant het doet en zich ontwikkeld dan is er toch ook reden tot vreugde , niet dan ?

Na de enorme bloemenzee van midden oktober volgde natuurlijk de stilte......Alle bloemen weg en hier en daar een sprietje blad. Niet verwonderlijk na zo'n inspanning en dan denk je : ' dat was het dan , nu maar weer wachten tot volgend jaar '
En wat bleek dit weekend , onze Crocus deed dit huzarenstukje nog maar is over. Plots uit het niets nog maar is een zee van bloemen. Slechts 1 nadeel , de slakjes hadden hem ook ontdekt ....

Frankie Wulleman

Subliem Luc, en je hebt deze wel erg goed in beeld gebracht.  ((14
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 november 2014, 20:27:14
Hmmm  ))4  de dubieuze C. mathewii die vorig jaar al onderwerp van gesprek was ??  ))4
Helemaal juist Luc , degene waar al aardig wat inkt aan verspild is .....(spreekwoordelijk natuurlijk want de pen is al even verbannen uit onze samenleving)
Het gaat inderdaad over de "hadriaticus -vorm van de Crocus mathewii "  -2( --11 -1( 
In het begin was er alleen teleurstelling & ongenoegen  omdat ik veel te veel had betaald voor iets wat het helemaal niet schijnt te zijn. Maar als ik nu zie hoe die plant het doet en zich ontwikkeld dan is er toch ook reden tot vreugde , niet dan ?

Na de enorme bloemenzee van midden oktober volgde natuurlijk de stilte......Alle bloemen weg en hier en daar een sprietje blad. Niet verwonderlijk na zo'n inspanning en dan denk je : ' dat was het dan , nu maar weer wachten tot volgend jaar '
En wat bleek dit weekend , onze Crocus deed dit huzarenstukje nog maar is over. Plots uit het niets nog maar is een zee van bloemen. Slechts 1 nadeel , de slakjes hadden hem ook ontdekt ....

Hohoh, wat een weelde, zeg, zo'n dik bosje. Deze moeten nodig worden gedeeld.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 november 2014, 20:27:14

Een mooie toegift is dat Kris.
Als ik die zo goed bekijk dan doet hij mij toch erg denken aan die C. cartwrightianus "Marcel"  ))4 ))4 ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 november 2014, 20:39:28

Subliem Luc, en je hebt deze wel erg goed in beeld gebracht.  ((14

Bedankt voor de lof, Frankie, Danny, Kris en Bart.  Hij is nieuw in de collectie en hij liet heel lang op zich wachten... dat bracht mij op de idee om er een thriller(tje) rond te bouwen !  Ik hoop nu maar dat hij het verder goed doet en dat ik hem volgend jaar ook kan laten zien.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 november 2014, 20:43:22
Hohoh, wat een weelde, zeg, zo'n dik bosje. Deze moeten nodig worden gedeeld.  ;)

Gedeeld of verdeeld Frankie ?  ;D

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 november 2014, 20:59:27
Een mooie toegift is dat Kris.
Als ik die zo goed bekijk dan doet hij mij toch erg denken aan die C. cartwrightianus "Marcel"  ))4 ))4 ))4

Wel ik ben blij met je reactie Luc. Die naam spookt ook al even door mijn hoofd .......We denken dus nu al met 2 in die richting.  ;D
Maar er is niks mis met onze Marcel , buiten dat dit een heel dure Marcel was  ;D

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 november 2014, 21:02:48
Bedankt voor de lof, Frankie, Danny, Kris en Bart.  Hij is nieuw in de collectie en hij liet heel lang op zich wachten... dat bracht mij op de idee om er een thriller(tje) rond te bouwen !  Ik hoop nu maar dat hij het verder goed doet en dat ik hem volgend jaar ook kan laten zien.
Gemakkelijk lijkt ie niet Luc , maar dat houd ons zeker niet tegen hé . Overigens een geslaagde thriller , den Orson is er niks tegen  ;)  Vooral in de finale zat meer leven dan bij den Orson  ;D 

Gerrit Eijkelenboom

Wat een mooie, nog nooit gezien. Mooie foto's ook.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 november 2014, 21:35:43
Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 november 2014, 21:02:48
Gemakkelijk lijkt ie niet Luc , maar dat houd ons zeker niet tegen hé . Overigens een geslaagde thriller , den Orson is er niks tegen  ;)  Vooral in de finale zat meer leven dan bij den Orson  ;D

;D ;D ;D  Orson kweekte natuurlijk geen Crocussen hé Kris !
Ik heb overigens gelezen dat hij (de Crocus natuurlijk) wat humus op prijs stelt - ik heb daarom een beperkt percentage "composted bark" doorheen het compost gemengd...  ))4  zien of hij het weet te waarderen.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 november 2014, 21:51:27
;D ;D ;D  Orson kweekte natuurlijk geen Crocussen hé Kris !
Ik heb overigens gelezen dat hij (de Crocus natuurlijk) wat humus op prijs stelt - ik heb daarom een beperkt percentage "composted bark" doorheen het compost gemengd...  ))4  zien of hij het weet te waarderen.

Interessant gegeven Luc ,die houd ik in gedachten !  Ben zeker benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze kampioen....