Najaarslezing VRV - 8 november 2014

Gestart door Luc Gilgemyn, 9 februari 2014, 11:58:27

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 november 2014, 16:09:43
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  9 november 2014, 14:13:54
Ben ik alleen met dat idee?

Wat mij betreft wel.

Gerrit, Gerrit niet zo cru tegen de dames.   2-)(   We moeten zuinig zijn op onze vrouwelijke leden, zijn er niet zo veel.  _08 _08

Lily-Anne, je heb daar al een keer meer voor gepleit.  Maar er is weinig animo voor denk ik.  Stuur eens een pb naar Luc, hij heeft altijd wel een luisterend oor.  -5(
Omgeving Roosendaal

Yann Dupont

Het was een goede dag.
De lezing van Vojtech heeft mij ontdek enkele ongeziene soorten.
Een grote dank aan de VRV voor het warme welkom. (sorry mijn vlaamse echt niet perfect)

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Jan Tholhuijsen op  9 november 2014, 16:22:50

Gerrit, Gerrit niet zo cru tegen de dames.   

Oh, zou LA daar zo van schrikken, nee toch he. Wij Nederlanders zijn wel erg direct. Maar dat schept ook duidelijkheid. Je ziet mij toch niet met een naamkaartje lopen he.

Bert Stegeman

Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2014, 11:45:44
Die pint van Ger heb ik gemist, wat op zich wel jammer is.
Reed mee met Gerrit en die had nog andere verplichtingen.
Heb evenals alle andere aanwezigen genoten van de lezing en weer wat gezichten bij namen van dit forum kunnen plaatsen.
Ik had na afloop 8 planten in mijn doosje....... ))2

Kortom, Chapeau organisatie !

Sorry Gerard die prijs had ik gewonnen. het bier is nog niet op.
moet er nog aan beginnen
Ja jij had goed prijs.
nog maals bedankt allemaal voor de fijne dag.

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 november 2014, 11:55:26
Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2014, 11:45:44

Ik had na afloop 8 planten in mijn doosje....... ))2

Hoe doet ie dat, 8 lotjes kopen en dan 8 prijzen winnen.
Dat is altijd het oneerlijke van verlotingen he, zij die het verdienen krijgen het niet, en vooral andersom.
Het geluk is met de dommen, he ................ ;D

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Yann Dupont op  9 november 2014, 16:40:37
Het was een goede dag.
De lezing van Vojtech heeft mij ontdek enkele ongeziene soorten.
Een grote dank aan de VRV voor het warme welkom. (sorry mijn vlaamse echt niet perfect)

No worries about your Flemisch . I suppose to talk French to but my French is very bad so .... You are allowed to write it in English to, no problem.

It was a real pleasure that you where there Yann . And thanks also for the plants you gave us for the raffle. I was not aware of this and only heard this after you where gone. We had some members who asked for the name of the plants. 
Is Gent far away for you , what about the driving distance in time? We hope to see you again in the future.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Dat is altijd het oneerlijke van verlotingen he, zij die het verdienen krijgen het niet, en vooral andersom.

Het is heerlijk dat bij een loterij een eerlijkheid is ingebouwd dat zowel oneerlijke als eerlijke mensen heerlijke prijzen kunnen winnen. En eerlijk gezegd vind ik het niet oneerlijk.........Want de eerlijkheid van een kansspel is net dat iedereen gelijke kansen heeft.   

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 november 2014, 19:14:10

Het is heerlijk dat bij een loterij een eerlijkheid is ingebouwd dat zowel oneerlijke als eerlijke mensen heerlijke prijzen kunnen winnen. En eerlijk gezegd vind ik het niet oneerlijk.........Want de eerlijkheid van een kansspel is net dat iedereen gelijke kansen heeft.   
Begrijp ik dit nu verkeerd, of zeg je dat ik niet eerlijk ben????

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2014, 19:16:53

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waarover ik bezig ben geweest Gerard.  Gerrit die is gewoon jaloers op jouw buit van gisteren , meer is er niet aan de hand hoor ....Wij hebben je alleszins je geluk gegund.

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2014, 19:16:53

Nee verlotingen zijn niet eerlijk. Wordt het te ingewikkeld voor je? Ja zondagavond he. _04

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 november 2014, 20:19:02

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waarover ik bezig ben geweest Gerard.  Gerrit die is gewoon jaloers op jouw buit van gisteren , meer is er niet aan de hand hoor ....Wij hebben je alleszins je geluk gegund.

Jij houdt het hoofd koel, een uitstekende analyse

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Maggi Y op  8 november 2014, 20:39:26
Hope you all enjoyed a really great day!

It was certainly a great day Maggi. It is so much more then only plants.  It is also about learning to know new people , new cultures , new mountain area's  and many more.
Vojtech was offcourse the perfect guest to speak on our anniversary A very nice person and a pleasure to get to know him better.
He has a great knowledge about al this plants and his travels brings us to new and unknown places.   
We have been lucky ,  there where a lot of members who have been present for this memorable day.
This day was to short again ....The good things of life are always to short...
I think the VRV has to be proud and grateful.

Kris De Raeymaeker

Deze namiddag heb ik Vojtech weer veilig naar Zaventem gebracht. Hij bracht deze voormiddag nog een kort bezoekje aan onze tuin en ik heb nog de kans gekregen om wat uitgebreider met hem kennis te maken. Een heel rustige man met zoveel kennis over planten. Hij is bescheiden maar zijn kennis is zo groot dat hij dat niet hoeft te zijn natuurlijk. Maar het siert hem wel.     
Ik wil ook nog Rita en Freddy bedanken uit de naam van de VRV .  Zij hebben Vojtech heel goed  begeleid tijdens zijn kort verblijf.
Rita was daarbij de perfecte gastvrouw voor onze spreker. Ook Chris en Hendrik die zo vriendelijk waren hun tuin open te stellen hebben hun steentje bijgedragen tot dit succesweekend. Ook mijn vrouwtje moet ik nog bedanken om deze middag te zorgen voor het heerlijke middagmaal.
Waarom ik dat allemaal vertel ? Om nogmaals te benadrukken dat een vereniging niks is zonder de gewaardeerde medewerking van zijn leden. Alleen kan niemand iets , maar als iedereen zijn steentje bijdraagt dan krijg je een sterk blok......       

MaggiY

You are so right Kris -  it takes many hands to make such a day happen and be so successful.  I am sure Vojtech enjoyed himself with you nice folks too.
He is such a  charming man who, as you say,  wears his knowledge lightly. It is not just his learning that he carries so well though - he wears the years lightly also - did you see  here : http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=12405.msg315474#msg315474 - that 'young fellow' is turning 60 - he  looks much younger - but see the cake!!  :D 8)
Aberdeen, North East Scotland, UK.

http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum