VRV - KALENDER 2015

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 november 2014, 23:02:59

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ruben Billiet

 :o HOLA, super mannen!  ((12 Mag er al een tipje van de sluier opgelicht worden? ben 'klein' beetje nieuwschierig  ;D 8)

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 november 2014, 23:02:59
En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1


Ik kijk al uit naar de fantastische taarten van onze rotsplanten-meesterbakkers ! Een aanrader voor wie dit jaar niet aanwezig was op de nieuwjaarseditie! ( of waren die taarten alleen omwille van het jubileumjaar? )

Luc Gilgemyn

Hou dit topic in de gaten !  )))1

Binnenkort verschijnt hier meer over het programma van volgend jaar !
Hou alvast de agenda's bij de hand !  ((2
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Zullen we ZEKER doen Luc!  :D

Frankie Wulleman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 17 november 2014, 12:31:08
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 november 2014, 23:02:59
En we zijn al weer opnieuw aan het werken aan de 2 voorjaarsbijeenkomsten ........ )))1


Ik kijk al uit naar de fantastische taarten van onze rotsplanten-meesterbakkers ! Een aanrader voor wie dit jaar niet aanwezig was op de nieuwjaarseditie! ( of waren die taarten alleen omwille van het jubileumjaar? )

Ik denk dat die taarten alleen ter ere van het jubileumjaar waren, Lily-Anne.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Als ik zo het voorjaarsprogramma bekijk ziet het er inderdaad wel weer dik oké uit. Om dan nog maar te zwijgen over de uitstap... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Olaaa uitstap! Het gaat hier van goed naar beter! Straks nog een overtreffende trap bij best :-)

Luc Gilgemyn

#8
Laat ons de spanning maar niet langer ten top drijven...  ;D - Alvast volgende data kunnen jullie in de agenda's reserveren - dan hoeft niemand achteraf te zeggen "Wir haben es nicht gewußt".  ;)
Meer details volgen later !

31 januari 2015 - eerste lezingendag in Gent

- Voor de middag :
Kris De Raeymaeker over de plantengroei in Noordoost Turkije: thuis van een ongelofelijk rijke bergflora die Kris op zijn vertrouwde vlotte en interessante manier zal voorstellen.

- Na de middag :
Kris brengt een tweede (kortere) lezing over een weekje lente in Zuid- Turkije - ook dit wordt weer smullen geblazen.
Na afloop van de lezing volgt onze ondertussen legendarische tombola en de inmiddels even legendarische Nieuwjaarsreceptie.

21 februari 2015 - tweede lezingendag in Gent


- In de voormiddag : lezing van Hendrik Van Bogaert en Luc Scheldeman over hun belevenissen tijdens hun reizen in Centraal Azië, met name dit keer in Armenië, op zoek naar (vooral) Onco-Irissen, maar ook nog veel meer.

- Na de middag : Jan Fouquaert over de liefde van zijn leven : De Saxifraga's.  Wie dit Forum een klein beetje volgt weet dat Jan af en toe wel eens met dit plantengeslacht bezig is.  :-\  Hij zal ons ongetwijfeld weten te boeien met alles over Sax. 'Cumulus' en nog veel meer.

Ook dan weer is er als afsluiter onze VRV  tombola

28 februari 2015 - VRV busreis naar HARLOW (GB)

Veel leden herinneren zich ongetwijfeld onze geslaagde uitstap naar de Alpine Garden Society Early Spring Show in Harlow van 2012.
Op aanvraag van velen onder u en voor hen die het toen moesten missen, heeft de VRV besloten dit bezoek te herhalen.  Op 28 februari is het dus zo ver en gaan we met zijn allen vanuit Gent opnieuw over de plas !  Meer details volgen later, maar verwacht u alvast aan een unieke plantenshow zoals je ze hier niet vindt en een rijk aanbod aan hebbedingetjes bij de talrijke verkoopstandjes van de bekendste Engelse rotsplantenkwekers.

Het jaar is dan natuurlijk nog niet voorbij !  Dit wordt dus vervolgd !  ((14


   
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

dat ziet er veel belovend uit kris.
dat worden weer wat ritjes jullie kant in.
verheug me er nu al op. ((2 _04

Ruben Billiet

 :o woow prachtig programma. Lezingen met grote sprekers en een veelbelovende inhoud maar dan vooral ook Harlow! Prachtig om dit opnieuw samen met de vereniging te kunnen doen (ik was van plan om sowieso te gaan  :P).
Kun je al inschrijven voor Harlow? 

Luc Gilgemyn

Citaat van: Ruben Billiet op 18 november 2014, 09:10:50
:o woow prachtig programma. Lezingen met grote sprekers en een veelbelovende inhoud maar dan vooral ook Harlow! Prachtig om dit opnieuw samen met de vereniging te kunnen doen (ik was van plan om sowieso te gaan  :P).
Kun je al inschrijven voor Harlow?

Nog even geduld, Ruben.  Eerst nog de condities uitwerken...  --7
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

LOL, ik wil jullie zeker niet opjagen hoor! Mijn reactie spreekt enkel mijn enthousiasme en blijdschap uit voor de trip naar Harlow uit ((12

Danny Bonnez

Het voorjaarsprogramma ziet er alvast TOP uit !!!  ((3   ((12 ((14
Ik kijk er alvast naar uit zowel de lezingen als de uitstap , staat al genoteerd in mijn agenda . Nu moet ik nog zien op welke zaterdagen ik verlof kan nemen .......
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 november 2014, 16:10:21
Nog even geduld, Ruben.  Eerst nog de condities uitwerken...  --7

Lijkt me "conditio sine qua non "  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "