Crocus 2015

Gestart door Kris De Raeymaeker, 1 januari 2015, 10:10:34

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 februari 2015, 21:19:39
Maar ook aan de binnenkant.

Is bijzonder mooi hé Kris , is ook al goed bijgekomen zo te zien .  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 februari 2015, 21:42:47
Crocus sieberi .

Allen uit de sieberi  groep vind ik wel bijzonder mooi Kris !  ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 februari 2015, 21:18:20
Crocus cyprius , ook zeer mooi aan de buitenkant .

De binnenkant is mooi, maar de buitenkant nog veel mooier!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Crocus sieberi .

Deze is mooi van langs alle kanten. Staat hier zeker nog een weekje van de bloei af. Hou je die in de kas, Kris?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

((3 ((3 ((3
De Rivièra aan de Rupel doet het ook niet verkeerd dit Crocus seizoen ...  -6( -6(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Crocus sieberi .
Citaat van: Frankie Wulleman op  7 februari 2015, 23:25:18
Deze is mooi van langs alle kanten. Staat hier zeker nog een weekje van de bloei af. Hou je die in de kas, Kris?

Ik heb sieberi's  buiten ook Frankie maar deze wordt idd in de kas gehouden . Die van buiten komen trouwens nog maar net boven.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 februari 2015, 09:24:40
((3 ((3 ((3
De Rivièra aan de Rupel doet het ook niet verkeerd dit Crocus seizoen ...  -6( -6(

Het is een beetje vreemd Luc. Toen ik het hele boeltje aan het verpotten was (in juli) dan had ik het idee dat de bollen van mijn herfstbloeiende soorten er veel beter uitzagen dan die van de lentebloeiende. Ik verwachtte dan ook eerder een topseizoen bij de herfstbloeiers dan bij de lentebloeiers . De herfst werd een flop (ik denk alleen door de warmte) en de lente ..........wel die  doet het dan toch goed..........
Maar het belangrijkste deel van het jaar  voor de plant zelf (niet voor ons ,wij kijken naar de bloemekes ) moet straks nog komen.De periode na de bloei wordt weer heel belangrijk qua temperatuur , watergift want die bepaalt of we straks weer aangroei hebben en mooie bollen . Ben ik juist ?

Luc Gilgemyn

Helemaal mee eens kris! We moeten weer schietgebeden gaan prevelen dat we geen superstrenge vorst meer krijgen en belangrijker nog, dat het vooral niet te snel te warm gaat worden... Overigens ben ik dit jaar ook verrast door vrij kleine bollen die toch al bloeien waar ik dat niet verwacht had.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 februari 2015, 10:45:22
Overigens ben ik dit jaar ook verrast door vrij kleine bollen die toch al bloeien waar ik dat niet verwacht had.

Wel goed dat je dat nog aanhaalt Luc want dat was voor mij ook een grote verrassing ! Sommige bolletjes achtte ik echt niet in staat tot bloei en kijk .....
Maar hoe kleiner de bolletjes hoe kleiner de bloemen ook !  Ook duidelijk vastgesteld dit jaar.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2015, 10:59:50
Overigens ben ik dit jaar ook verrast door vrij kleine bollen die toch al bloeien waar ik dat niet verwacht had.

Wel goed dat je dat nog aanhaalt Luc want dat was voor mij ook een grote verrassing ! Sommige bolletjes achtte ik echt niet in staat tot bloei en kijk .....
Maar hoe kleiner de bolletjes hoe kleiner de bloemen ook !  Ook duidelijk vastgesteld dit jaar.

Die dingen blijven ons verbazen hé Kris !  :)
Dat maakt de zaak alleen maar boeiender natuurlijk !

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 februari 2015, 09:24:40
((3 ((3 ((3
Toch ook nog aan toevoegen dat ik op termijn maar tevreden ben als ik ze kan kweken helemaal bevrijd van hun pot zoals Danny en Ruben dat doen ....
Die potcultuur blijft lastig en straft ieder klein foutje genadeloos af.
Maar Luc , daar hadden we het laatst in Gent nog over .....dit vraagt weer andere offers .........

Bert Stegeman

Wat een prachtige crocussen weer.
de --9 doen hun best hier maar de nachtvorst houd de bollen nog in de grond.
komende week vrijwel boven nul hier dus hoop ik toch ook zo snel mogelijk op prachtige crocussen.
misschien eind deze maand :-X
vorig jaar was crocus bleu pearl hier als eerst 16-2-2014.
maar dat kan nu anders zijn ik wacht af

Kris De Raeymaeker

Denk eraan Croconuts ............rond de 65.000 pageviews moeten we minstens halen om een schijn van kans te maken tegen die Sax mannen .... -2(
Dus gas geven ...........
BTW het is Crocus sunday ..........

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2015, 10:28:24

De periode na de bloei wordt weer heel belangrijk qua temperatuur , watergift want die bepaalt of we straks weer aangroei hebben en mooie bollen . Ben ik juist ?

Ik denk het wel Kris ! Ik ben eigenlijk wel gemakkelijk met mijn bollenbed want ik doe helemaal niets , dan kan ik ook niets verkeerds doen .  ))4  ( alleen iets verplanten tijdens de rustperiode in juni,juli )
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ik denk dat dit een gevolg is van het herplanten in een nieuw vrij rijk mengsel Luc ?
Ieper , West-Vlaanderen