Iris 2015 (overige : niet Juno of Onco)

Gestart door Luc Scheldeman, 11 januari 2015, 11:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Didier Bamford

De gorge is hier eveneens aan het bloeien....

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Nog enkele Irissen in bloei.

Foto 1 Iris reticulata 'Blue Note'
Foto 2 Iris reticulata 'Clairette'
Foto 3 Iris reticulata 'Halkis'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Frankie Wulleman

Halkis is een hele mooie, Johan, die ben ik in de loop der jaren kwijtgespeeld.

Hier doet Iris reticulata ‘Kuh-e-Abr’ (foto 1) rustig verder en is ook Iris reticula 'Violet Beauty' weer opgedoken. (foto 2)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Nog enkele Irissen in bloei momenteel.

Foto 1 Iris reticulata 'Katharine Hodgkin'

Foto 2 Iris histrioides 'Lady Beatrix Stanley'

Luc Gilgemyn

Iris 'Katharine Hodgkin' bekende hier ook kleur, al vond ze het wellicht bepaald frisjes...  --8

Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

De Katherine is en blijft een mooierd, maar die donkere vlekken  ))8  ))8
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Scheldeman

Halkis en Kuh-e-Abr zijn twee mooie natuurselecties.  Helaas ben ik beide kwijtgespeeld door eigen schuld.
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Hier ook wat van die dingetjes

Iris 'Harmony'
Iris 'Lady Beatrix Stanley'
Iris 'Purple Gem'
en een uit wild verzameld zaad opgekweekte Iris reticulata (Iraanse afkomst). Heeft een mooie keeltekening.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 23 februari 2015, 10:37:11
Halkis en Kuh-e-Abr zijn twee mooie natuurselecties.  Helaas ben ik beide kwijtgespeeld door eigen schuld.

Vooral die eerste kan me erg bekoren Luc . Die zwarte uiteinden gecombineerd met die staalblauwe bloemen zijn fantastisch . Hij staat hier te bloeien ,al moet ik vast stellen dat er voorlopig  maar 1 van de 3 aangeplante bollen boven komt  ???

Wat heb je gedaan waardoor je ze kwijt bent ? Kwestie dat je ons wat behoed voor het kwaad.....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Wat niet lukt in mijn zonnige , warme bollenbed kan eventueel wel op een andere plaats lukken ?  ))4
Hier op deze plaats in de halfschaduw , in een verhoogd bed , doet Iris danfordiae het voorlopig al 2 jaar ....
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 februari 2015, 21:22:30

Vooral die eerste kan me erg bekoren Luc . Die zwarte uiteinden gecombineerd met die staalblauwe bloemen zijn fantastisch . Hij staat hier te bloeien ,al moet ik vast stellen dat er voorlopig  maar 1 van de 3 aangeplante bollen boven komt  ???

Wat heb je gedaan waardoor je ze kwijt bent ? Kwestie dat je ons wat behoed voor het kwaad.....
Te laag in de rotstuin geplant en daardoor gerot.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 24 februari 2015, 18:41:55
Wat niet lukt in mijn zonnige , warme bollenbed kan eventueel wel op een andere plaats lukken ?  ))4
Hier op deze plaats in de halfschaduw , in een verhoogd bed , doet Iris danfordiae het voorlopig al 2 jaar ....

Knap resultaat Danny .  ((14 Schitterende soort waar ik tot op heden nog geen resultaten mee kon boeken ....

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 februari 2015, 21:22:30

Citaat van: Luc Scheldeman op 24 februari 2015, 19:09:26
Te laag in de rotstuin geplant en daardoor gerot.

Bedankt Luc , ik heb ze ook nogal laag staan dus ........wordt misschien ook tricky . 

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 februari 2015, 19:15:33
Citaat van: Danny Bonnez op 24 februari 2015, 18:41:55

Knap resultaat Danny .  ((14 Schitterende soort waar ik tot op heden nog geen resultaten mee kon boeken ....

Dank je Kris , ik denk dat deze soort vrij droog en niet te warm (zonnig) mag staan . Anderzijds mogen de knollen ook niet helemaal uitdrogen ?
Ieper , West-Vlaanderen