Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Ger van den Beuken

De Dionysia's beginnen op kleur te komen. De afghanica's bijten altijd de spits af.

Ger van den Beuken

De laatste van de serie

Frankie Wulleman

Citaat van: Ger van den Beuken op 20 februari 2015, 20:56:38
De laatste van de serie

Deze laatste is oogverblindend, Ger, een plaatje,  ((3
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Luc Gilgemyn

Citaat van: Ger van den Beuken op 20 februari 2015, 20:55:32
De Dionysia's beginnen op kleur te komen. De afghanica's bijten altijd de spits af.

Wat mij betreft niet alleen de vroegste, maar ook de allermooiste uit het geslacht Ger !
Waanzinnige kleuren !  :o :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

De laatste van de serie
Jij bent echt de Dyonisia-nerd, he, Ger.................. -2( -2(

Theo Stronks

De laatste van de serie
Prachtige serie Ger,en dan te bedenken dat dit nog maar het begin is.
Merk je nog verschillen in bloei etc. vergeleken met andere jaren?

Ger van den Beuken

Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 februari 2015, 22:36:46
Citaat van: Ger van den Beuken op 20 februari 2015, 20:55:32

Wat mij betreft niet alleen de vroegste, maar ook de allermooiste uit het geslacht Ger !
Waanzinnige kleuren !  :o :o

Jawel Luc, je hebt gelijk, het zijn de mooiste planten, maar toch is de bloeitijd dit jaar erg wisselvallig. Andere afghanica afstammelingen laten het voor als nog af weten en veel andere soorten beginnen nu pas met de knopvorming. Vreemd, vooral omdat onze winter toch vrij mild te noemen valt. Natuur is ondoorgrondelijk.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 22 februari 2015, 09:11:54
Jawel Luc, je hebt gelijk, het zijn de mooiste planten, maar toch is de bloeitijd dit jaar erg wisselvallig. Andere afghanica afstammelingen laten het voor als nog af weten en veel andere soorten beginnen nu pas met de knopvorming. Vreemd, vooral omdat onze winter toch vrij mild te noemen valt. Natuur is ondoorgrondelijk.

Ik heb natuurlijk niet zo'n indrukwekkende collectie als jij Ger maar hier toch een beetje hetzelfde beeld ....Een aantal die later zijn maar ook een paar die weinig of niks doen. Die afghanica afstammelingen zijn ook mijn echte favorieten binnen het geslacht. Vanwege de kleuren en de compacte groeiwijze. Maar ook lijken dat de planten te zijn die het hier het beste doen....
Bedankt voor de mooie beelden Ger.     
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

[attachimg=1]            [attachimg=2]

Dionysia khatamii. Een onbekende, vrij nieuwe species met het collectienummerJLMS 0207. Weet niet voor wie deze letters staan.
Khatami was de president van Iran een aantal jaren geleden (misschien nu nog wel) waarvan gehoopt werd dat hij wat gematigder zou zijn. Ter ere van hem is deze soort genoemd. Vandaar ook de extra  i.

Ger van den Beuken

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 februari 2015, 15:45:44
[attachimg=1]            [attachimg=2]

Dionysia khatamii. Een onbekende, vrij nieuwe species met het collectienummerJLMS 0207. Weet niet voor wie deze letters staan.
Khatami was de president van Iran een aantal jaren geleden (misschien nu nog wel) waarvan gehoopt werd dat hij wat gematigder zou zijn. Ter ere van hem is deze soort genoemd. Vandaar ook de extra  i.

JLMS betekent Jäger, Löbke, Mayr, Stopp

Gerrit Eijkelenboom

Aha, juist. Wat ik vond op het web, is een JMLS expeditie in 2002 naar Iran. Mogelijk hebben deze 4 heren daar deze soort (D. kathamii) gevonden. Ik vond een lijst met soorten met collectienummers uit 2002. De aangeboden soorten waren uit zaad opgekweekt.
Dat zou ook kunnen verklaren, dat de specimen van D.kathamii zoveel kleurverschillen vertonen.

Gerrit Eijkelenboom

Dionysia 'Ewesley Theta'.

Kris De Raeymaeker

Staat hier ook te bloeien Gerrit .

Misschien dat je met deze planten geen platte prijs wint in de UK maar ik vind het toch mooi op die manier.....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Je hebt er zo een mooi arrangement van geboetseerd. Net Zagros, Iran.
Voor mij mooier dan die opgedofte shows over there, hoewel....