Crocus 2015

Gestart door Kris De Raeymaeker, 1 januari 2015, 10:10:34

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Ruben Billiet op  2 maart 2015, 20:10:13
Prachtige Crocussen!!

Iedereen die een bol van Negro Boy wil laat het gerust weten! Groeit als onkruid hier! Erg late soort die iets extra geeft aan het seizoen!

Enkele crocussen in knop, die ook erg mooi kunnen zijn.

Crocus vernus 'Oradea' - een oudere cv van Janis Ruksans
Crocus versicolor 'Painters Joy' - een nieuwe cv van Janis Ruksans. Bloeit hier voor het eerst, en waaaw  :o
Crocus malyi 'Ballerina'

Nog nooit gehoord Ruben van Oradea , bijzonder mooi !  ((12 painters joy komt hier straks ook in bloei .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 maart 2015, 21:13:14
Nog enkele krokusjes van 'krokuszondag': de gele is Crocus korolkowii ‘Mountain Glory’. Die andere heb ik onder de naam: C. biflorus 'albus', die zal allicht fout zijn?

Foto 2 vind ik heel natuurlijk mooi Frankie !  ((3
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 maart 2015, 22:36:20
Dit is geen snelle jongen ......

Staat in het peatbed en groeit amper aan .......

Ik denk aan C. cvijicii Kris ?
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op  2 maart 2015, 23:27:16
Nog enkele krokusjes van 'krokuszondag': de gele is Crocus korolkowii ‘Mountain Glory’. Die andere heb ik onder de naam: C. biflorus 'albus', die zal allicht fout zijn?

Dank u, Danny, wellicht dat je deze ook wel zal kunnen pruimen. Het is Crocus biflorus ssp. atrospernus die hier nu ook is opgedoken. Ik sta verbluft van de schoonheid van dit kleinood.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Crocus biflorus subsp. adamii was ik door muizenvraat kwijtgespeeld. Via een crocusnut ben ik er terug aangekomen. Deze vorm heeft echter beduidend grotere bloemen dan die die ik vroeger had. Wellicht bestaat er ook variatie? Ik ben er niet minder blij om.

Bert Stegeman

als het weer blijft zoals ze zeggen
word het een goed crocus weekend.
18 graden op zondag --9 --9 --9 --9 _01.
zeker na zo'n dag als vandaag hier veel --10 --10 --10
nu al zin in  ((12 ((12

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op  3 maart 2015, 21:14:43
als het weer blijft zoals ze zeggen
word het een goed crocus weekend.
18 graden op zondag --9 --9 --9 --9 _01.
zeker na zo'n dag als vandaag hier veel --10 --10 --10
nu al zin in  ((12 ((12

18? Zal wel een beetje hoog gegrepen zijn, zeker?
Het weertje vandaag vond ik eigenlijk niet mis, typisch maartse buien, een donderslag, een streep zon. Heb je trouwens die prachtige wolkenformaties gezien vandaag? Schitterend vond ik dat. Neen, dit 'hondenweertje' heeft ook zijn charmes in deze tijd van het jaar.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 maart 2015, 22:36:20
Dit is geen snelle jongen ......
Staat in het peatbed en groeit amper aan .......
Citaat van: Danny Bonnez op  2 maart 2015, 23:32:52
Ik denk aan C. cvijicii Kris ?

Het zal wel zijn Danny  ((14
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 maart 2015, 18:02:57
Citaat van: Danny Bonnez op  2 maart 2015, 23:27:16

Dank u, Danny, wellicht dat je deze ook wel zal kunnen pruimen. Het is Crocus biflorus ssp. atrospernus die hier nu ook is opgedoken. Ik sta verbluft van de schoonheid van dit kleinood.

Jazeker Frankie , knap soortje !  ((6
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Zoals we vandaag konden vast stellen zijn de maartse buien nu gearriveerd (oef eens wat anders dan gewone regen of doordeweekse buien ! )
Dit betekent dat het rijk van de krokussen stilaan op zijn einde loopt ? Of toch niet ? Hebben jullie nog wat strijders voor de frontlinie of zitten we stilaan door onze voorraad lentebloeiers heen ?
Ik ben benieuwd ....Ik heb hier mogelijk zelf nog een paar late beslissers ...........

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 maart 2015, 18:05:35
Crocus biflorus subsp. adamii was ik door muizenvraat kwijtgespeeld. Via een crocusnut ben ik er terug aangekomen. Deze vorm heeft echter beduidend grotere bloemen dan die die ik vroeger had. Wellicht bestaat er ook variatie? Ik ben er niet minder blij om.

Klopt Frankie , ik heb hier ook 2 vormen . de ene is ook groter dan de andere
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 maart 2015, 22:57:00
Zoals we vandaag konden vast stellen zijn de maartse buien nu gearriveerd (oef eens wat anders dan gewone regen of doordeweekse buien ! )
Dit betekent dat het rijk van de krokussen stilaan op zijn einde loopt ? Of toch niet ? Hebben jullie nog wat strijders voor de frontlinie of zitten we stilaan door onze voorraad lentebloeiers heen ?
Ik ben benieuwd ....Ik heb hier mogelijk zelf nog een paar late beslissers ...........

Het loopt inderdaad stilaan op zijn einde Kris , nog enkel de late soortjes die hier in bloei moeten komen ....
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  3 maart 2015, 23:01:11
Het loopt inderdaad stilaan op zijn einde Kris , nog enkel de late soortjes die hier in bloei moeten komen ....

Dus toch nog wat vuurwerk Danny .....En wat met de rest van de Vlaamse Riviera ?

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 maart 2015, 23:03:25
Citaat van: Danny Bonnez op  3 maart 2015, 23:01:11

Dus toch nog wat vuurwerk Danny .....En wat met de rest van de Vlaamse Riviera ?

Volgend weekend verwacht ik wel iets ......... ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Wim Boens

Er komt nog wel iets, nog wat geduld  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270