Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 19 augustus 2014, 21:13:25
Goed dat je het vernoemt Wim, dan kan ik het in het oog houden . Zeker nog geen roest gezien , ik zal morgen eens een grondige inspectie doen . Wat zijn de eerste symptomen en is preventie mogelijk?

Het begint met kleine oranje-kleurige vlekjes....moeilijk te voorkomen, behalve met een systemische fungicide. Maar andere mensen hebben er nooit last van in hun tuin, dus mogelijk heb jij ook geluk.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Roest

Citaat van: Wim Boens op 19 augustus 2014, 21:38:40
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 19 augustus 2014, 21:13:25
Goed dat je het vernoemt Wim, dan kan ik het in het oog houden . Zeker nog geen roest gezien , ik zal morgen eens een grondige inspectie doen . Wat zijn de eerste symptomen en is preventie mogelijk?

Het begint met kleine oranje-kleurige vlekjes....moeilijk te voorkomen, behalve met een systemische fungicide. Maar andere mensen hebben er nooit last van in hun tuin, dus mogelijk heb jij ook geluk.

Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Lily-Anne Vereecken

Na grondige inspectie ben ik zeker dat er geen roest op de plant aanwezig is. Ik heb vandaag wel gemerkt dat er een lichte meeldauw aantasting is op die Hypericum .
Ik ga dt proberen behandelen door te spuiten met verdunde melk

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Roest op 25 augustus 2014, 00:13:09
Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4

Wees blij  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Roest op 25 augustus 2014, 00:13:09
Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4

Heb jij geen last van " Roest " Gerrit  :D ;D :P
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 augustus 2014, 17:52:03
Citaat van: Gerrit Roest op 25 augustus 2014, 00:13:09
Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4

Heb jij geen last van " Roest " Gerrit  :D ;D :P

;D ;D ;D (Bah, dat ik die niet zag  ))8  ))8 Moet nodig mijn opmerkingsvermogen eens wat aanscherpen!!)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 25 augustus 2014, 19:40:56
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 augustus 2014, 17:52:03
Citaat van: Gerrit Roest op 25 augustus 2014, 00:13:09
Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4

Heb jij geen last van " Roest " Gerrit  :D ;D :P

;D ;D ;D (Bah, dat ik die niet zag  ))8  ))8 Moet nodig mijn opmerkingsvermogen eens wat aanscherpen!!)

...of het opmerkingsvermogen een beetje op'boen'en.  ;D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Roest

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 augustus 2014, 17:52:03
Citaat van: Gerrit Roest op 25 augustus 2014, 00:13:09
Wel vreemd dat ik er zo weinig last van heb in de tuin ))4

Heb jij geen last van " Roest " Gerrit  :D ;D :P

Tot op heden heb ik er geen last van.
ik heb hier vaker opmerkingen over gehoord maar dat vind ik geen last.
Het is wel lastig om te weten of het over mijn planten gaat of over mijn naam.
Mijn auto heeft er wel last van , maar ja: 20 jaar oud!!
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Frankie Wulleman

Ondertussen is ook Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' terug met bloempjes overladen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Aucuba japonica 'Rozannie' is nog steeds overladen met bessen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 24 maart 2015, 21:27:50
Ondertussen is ook Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' terug met bloempjes overladen.

Tijdig beginnen snoeien, Frankie !
Hij staat hier ook in bloei... ooit (zo'n 15 jaar geleden) als "dwerg" aangekocht bij ons aller Noël en inmiddels ongeveer 3 m hoog, waarbij moet worden opgemerkt dat hij elk jaar zo'n 30 cm teruggesnoeid wordt, anders was hij nu al 5 meter vrees is !!  _010
Het blijft wel een schitterend bloeier zo in het voorjaar.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Ook Magnolia stellata 'Kobold' is niet bepaald een dwerg...  ((--11

Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2015, 15:25:02
Citaat van: Frankie Wulleman op 24 maart 2015, 21:27:50
Ondertussen is ook Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' terug met bloempjes overladen.

Tijdig beginnen snoeien, Frankie !
Hij staat hier ook in bloei... ooit (zo'n 15 jaar geleden) als "dwerg" aangekocht bij ons aller Noël en inmiddels ongeveer 3 m hoog, waarbij moet worden opgemerkt dat hij elk jaar zo'n 30 cm teruggesnoeid wordt, anders was hij nu al 5 meter vrees is !!  _010
Het blijft wel een schitterend bloeier zo in het voorjaar.

Je hebt me er al eens eerder voor gewaarschuwd, Luc,ik hou in het gedachte. Hij zal hier ook wel eens opeens zijn 'scheut' krijgen zeker? Het neemt natuurlijk niet weg dat het een prachtige heester is.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Salix mindleana wordt ook stilaan wakker
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)