Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

;)  ik denk dat er een nieuwe lading in Brugge op jou ligt te wachten Gerrit !  ;D

In zo'n landschap komen ze wel heel goed tot hun recht !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 maart 2015, 13:12:51
;)  ik denk dat er een nieuwe lading in Brugge op jou ligt te wachten Gerrit !  ;D

Is die nieuwe lading al binnen, Luc?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bart Moerland

Gerrit?,

Welk soort zand heb je gebruikt?
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Bart Moerland op 29 maart 2015, 13:59:30
Gerrit?,

Welk soort zand heb je gebruikt?

metselzand (Rijnzand)

Bart Moerland

oke,dus helemaal puur?

Kan er verder ook niks over zeggen.
Toen ik met dionysia's bezig was in een muurkas had je bijna nog geen cultivars.
Gebruikte toen ook veel zand,maar wel een mix met split en een heel klein(denk zo'n 10 a 15 %) deeltje potgrond
dus zeg maar 50 metsel,35 split,15 potgrond en dat ging toen prima.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Lily-Anne Vereecken

Al een heel goeie basis ! Uiteraard zal het nog veel mooier worden als er grotere tufstenen in verwerkt worden! Komen er ook nog andere plantjes bij om het boeiend te houden als alle dionysia's uitgebloeid zijn? Of wil je dit volledig voor dionysia's voorbehouden? Prachtig om zien

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Bart Moerland op 29 maart 2015, 14:24:51

Toen ik met dionysia's bezig was in een muurkas had je bijna nog geen cultivars.

Zijn de species niet de allermooiste? Hier komt D. bryoides in bloei, waar vind je zo'n kleur?
Nou ja, er zijn natuurlijk ook heel mooie cultivars.

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 29 maart 2015, 14:40:11
Of wil je dit volledig voor dionysia's voorbehouden?

Ja, dat is een goeie vraag. Als de Dionysia's zijn uitgebloeid heb je uitsluitend groene, grijze en zilveren kussens. Een goede combinatie zou zijn met silver Saxfraga's. Een paar joekels van S. longifolia ertussen, mmmmmmm Je brengt me op een idee, LA.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 29 maart 2015, 13:16:03
Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 maart 2015, 13:12:51

Is die nieuwe lading al binnen, Luc?

Eigenlijk geen idee Frankie, ik ben er dit jaar nog niet geweest.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Ik wil ook wel graag weten of er al nieuwe tufsteen is aangekomen , want binnenkort heb ik er nodig.

Wim Boens

Voor degenen die er naar vroegen; de nieuwe lading tufsteen is deze morgen aangekomen bij Cathy...deze namiddag heb ik de stapel stenen kunnen bewonderen en ik kan jullie verzekeren, er is genoeg voor iedereen!  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Dionysia bryoides, wat een kleur.

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  1 april 2015, 21:29:11
Dionysia bryoides, wat een kleur.

Zeg dat wel, Gerrit, en op een tufsteen? Knap resultaat, zeg!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Wim Boens op  1 april 2015, 17:25:07
Voor degenen die er naar vroegen; de nieuwe lading tufsteen is deze morgen aangekomen bij Cathy...deze namiddag heb ik de stapel stenen kunnen bewonderen en ik kan jullie verzekeren, er is genoeg voor iedereen!  ;)

Bedankt Wim !

Hugo Van Woensel

Ik heb nog drie "laatbloeiers" die er gaan aan beginnen hieer de eerste reeks, de foto's zijn al een paar dagen geleden genomen!

Hugo Van Woensel

Citaat van: Hugo Van Woensel op  5 april 2015, 21:06:51
Ik heb nog drie "laatbloeiers" die er gaan aan beginnen hieer de eerste reeks, de foto's zijn al een paar dagen geleden genomen!

Nu de tweede reeks! Tussen de eerste en de tweede reeks is duidelijk te zien hoe snel/langzaam sommige soorten hun bloemen laten zien, waar D. yellowstone z'n knopjes op een paar dagen open vliegen laat D. gaubae een enkel bloepje zien en zijn de knopjes van D. involucrata enkel een beetje dikker geworden.