Primula 2015

Gestart door Matthias Fouquaert, 4 januari 2015, 14:45:34

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 april 2015, 21:09:30
Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2015, 15:35:36
Klein maar fijn is deze Primula marginata 'Napoleon' die uit de startblokken schiet.

Die andere Napoleon was ook geen grote naar 't schijnt, Luc, wel een aardig primulaatje.

-2( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Mag eigenlijk niet ontbreken in de rotstuin deze Primula rosea,staat in een turfbed.

Luc Gilgemyn

Primula 'Mauve Mist' is ongetwijfeld één van de auricula's marginata's met de meest uitgesproken kleur.

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 april 2015, 18:14:34
Primula 'Mauve Mist' is ongetwijfeld één van de auricula's met de meest uitgesproken kleur.

't Is een prachtprimel, Luc, maar dit is toch een marginata?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Theo Stronks op  4 april 2015, 17:20:16
Mag eigenlijk niet ontbreken in de rotstuin deze Primula rosea,staat in een turfbed.

Waanzinnig kleurtje, he Theo, deze komt hier op dit moment ook in bloei.

Frankie Wulleman

Primula elatior is inheems in België. Dit is een ondersoort: Primula elatior ssp. pseudoelatior, die op een koel plekje in de bostuin gedijt.

Jan Tholhuijsen

Mijn twee P allionii's gewoon buiten in een trog, beginnen knopjes te krijgen.
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 april 2015, 22:52:40
Citaat van: Luc Gilgemyn op  4 april 2015, 18:14:34
Primula 'Mauve Mist' is ongetwijfeld één van de auricula's met de meest uitgesproken kleur.

't Is een prachtprimel, Luc, maar dit is toch een marginata?

Oeps....  ))2 een verschrijving... snel verbeteren... badankt, Frankie !

Hugo Van Woensel

Bij de primula op foto drie zit een verhaal achter! deze heb ik verleden jaar gered! Ik ga met de fiets werken en op m'n route ligt een spoorlijn, op een morgen was er een aannemer leidingen aan het ingraven in de berm tussen de weg en de spoorlijn, nu zag ik in de berm daar verschillende primula's in bloem staan. Toen ik s'avonds daar terug voorbij kwam was heel de kolonie doorgraven en omgewoeld tot ik daar één sukkelaar bovenop een hoop puin zag liggen; half verslenst heb ik hem toch maar mee genomen en na dat hij een 15 tal minuten in een emmer water wat bekomen was heb ik hem in de tuin geplant met een jaar later een mooi dankbaar bloemend plantje. ;D

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Hugo Van Woensel op  5 april 2015, 23:06:58
Bij de primula op foto drie zit een verhaal achter! deze heb ik verleden jaar gered! Ik ga met de fiets werken en op m'n route ligt een spoorlijn, op een morgen was er een aannemer leidingen aan het ingraven in de berm tussen de weg en de spoorlijn, nu zag ik in de berm daar verschillende primula's in bloem staan. Toen ik s'avonds daar terug voorbij kwam was heel de kolonie doorgraven en omgewoeld tot ik daar één sukkelaar bovenop een hoop puin zag liggen; half verslenst heb ik hem toch maar mee genomen en na dat hij een 15 tal minuten in een emmer water wat bekomen was heb ik hem in de tuin geplant met een jaar later een mooi dankbaar bloemend plantje. ;D

Mooi verhaal Hugo ((14
Omgeving Roosendaal

Lily-Anne Vereecken

Die Primula zou ik ook niet aan zijn lot kunnen overlaten hebben Hugo ! Inderdaad een mooi verhaal!

Johan Keulemans

Foto 1 Primula elatior

Foto 2 Primula hirsuta ssp valcuvianensis
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bart Moerland

Gaan er steeds meer bloeien hier in het koude Oosten.....

1. 'Jojo'
2. Nog onder nummer moet nog benaamd worden.  A30
3. Nog een zaailing die niet benaamd is
4. Een witte Lismore die nog benaamd moet worden.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Matthias Fouquaert

Prachtige plaatjes dat hier al getoond zijn.. 8)

Nog eens wat primels op de lens gezet.

'Coy' in volle glorie momenteel.

Scheutje en moederplant van 'Broadwell Milkmaid' genieten van het zonnige weer. --9

Primula x allionii 'Allen Glory' bloeit voor het eerst. Nog een nieuwkomer hier.

Matthias Fouquaert

De volgende lading.

Primula x allionii 'Ellen Page' is nu ook in de collectie terecht gekomen. Prachtig fatina randje aan het kroonblad. 8)

Primula x allionii 'Broadwell no. 4' in volle glorie.

Een vaste waarde in de zandsteen rotstuin Primula marginata 'Drake's Blue'.

Een fancy begint er ook aan. Primula auricula 'Merlin Stripe'