Gebruik van tufsteen en de planten die er van houden in de rotstuin

Gestart door Kris De Raeymaeker, 10 maart 2010, 21:53:11

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 april 2015, 17:43:20
Draba 'John Saxton' lijkt wel gemaakt om op tufsteen te groeien.

Ziet er wel een kloeke plant uit, Luc. Kunnen de slakken er een beetje afblijven?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2015, 21:37:04

Ziet er wel een kloeke plant uit, Luc. Kunnen de slakken er een beetje afblijven?

Valt mee, Frankie - nog geen vraat gespot.  Hij staat wel iets hoger op de tufberg, dat helpt misschien..
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

Mooi volwassen plant, ben gewoon jaloers.  ((6 ((6
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

((4

Elk jaar weer ben ik verrukt als deze Gentiana clusii gaat bloeien tussen de tufstenen.  Ongetwijfeld één van mijn favorieten !

Kris De Raeymaeker

Deze Primula allionii staat al jaren in een tufsteen maar het is de eerste keer dat de bloemen niet zijn afgevreten , uitgeregend zijn  of dat de knopjes verdrogen etc .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 april 2015, 21:29:57
Deze Primula allionii staat al jaren in een tufsteen maar het is de eerste keer dat de bloemen niet zijn afgevreten , uitgeregend zijn  of dat de knopjes verdrogen etc .....

Een mooie meevaller, Kris - hier zijn er heel wat bloemen/bladeren afgevreten en of weggeregend...  :(

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 april 2015, 21:29:40
((4

Elk jaar weer ben ik verrukt als deze Gentiana clusii gaat bloeien tussen de tufstenen.  Ongetwijfeld één van mijn favorieten !

Het is inderdaad een verrukking, Luc!

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 april 2015, 21:29:57

Heel mooie , zachte kleuren Kris! Zou het gewoon zo'n lekkere soort zijn, of heb je zoveel slakken? Nog geen beneveling met een lookaftreksel geprobeerd ? Wel om de 14 dagen herhalen .

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 19 april 2015, 23:09:38
Heel mooie , zachte kleuren Kris! Zou het gewoon zo'n lekkere soort zijn, of heb je zoveel slakken? Nog geen beneveling met een lookaftreksel geprobeerd ? Wel om de 14 dagen herhalen .

Hij staat nogal laag bij de grond LA en op een plekje waar blijkbaar wat meer slakken huizen ...Ik ben soms ook te laat met de bestrijding in het voorjaar , ge moet daar eigenlijk heel vroeg mee beginnen . Maar ik denk wel dat het blad graag wordt gegeten door slakken ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 april 2015, 21:29:40
((4

He echte gentiana blauw.   ((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Wim Boens

Dit jonge plantje begint net te bloeien.

Dianthus 'Conwy Star'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jan Tholhuijsen

Omgeving Roosendaal

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op 22 april 2015, 17:44:25
Dit jonge plantje begint net te bloeien.

Dianthus 'Conwy Star'

Staat hier bijna net zo ver. Knap ding, hé.

Luc Gilgemyn

Androsace lehmanniana heeft het bij momenten wat moeilijk, maar bloeit toch mooi dit jaar.

Theo Stronks

Al vaker vertoond deze Morisia monanthes.