Androsace

Gestart door Ger van den Beuken, 19 februari 2011, 20:35:50

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 21 mei 2015, 23:00:16
Bedankt voor de reactie's.
Hij staat in die tufsteen in een trog, sinds juni vorig jaar . Bij erge droogte of hete zon geef ik wel extra water of bij afwezigheid op zo'n dagen , leg ik er wel wat vliesdoek of vitrage over de tufstenen zodat ze minder uitdrogen.

Heel knap gedaan Lily - Anne , terechte complimenten !   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 20 mei 2015, 23:01:36
Androsace Globifera bloeit hier voor de eerste keer in een tufsteen

Zo zien we ze het liefste, Lily-Anne !!  ((3

Minder veeleisend is deze Androsace lactea
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Deze Androsace cylindrica staat in de tufsteen,en bloeit voor het eerst.

Bart Moerland

globifera in de rotstuin,wel afgedekt in de winter.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Frankie Wulleman

Met deze compacte, bloeirijke vorm van A. lanuginosa ben ik erg tevreden, een topplant die een lange bloeitijd kent.

[attachimg=1]
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 juni 2015, 21:58:19
Met deze compacte, bloeirijke vorm van A. lanuginosa ben ik erg tevreden, een topplant die een lange bloeitijd kent.

[attachimg=1]

Om trots op te zijn, Frankie  ((14
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

Heel mooi, Frankie - naar die compacte vorm moet ik ook eens op zoek.  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

[attachimg=1]
Een echte topper Frankie, -6(

Jos Beeren

[attachimg=1]
((12 Topper Frankie, deze Androsace moet toch al  een aantal jaren bij jou in cultuur zijn?
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Frankie Wulleman

Citaat van: Jos Beeren op  8 juni 2015, 11:02:07

[attachimg=1]
((12 Topper Frankie, deze Androsace moet toch al  een aantal jaren bij jou in cultuur zijn?

Hij staat er pas voor het tweede jaar, Jos. Ik hoop hem nog vele jaren in de tuin te mogen hebben.

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 juni 2015, 08:39:47

Heel mooi, Frankie - naar die compacte vorm moet ik ook eens op zoek.  ))4

Merci Luc, ik zal hem dit jaar eens proberen te stekken. Ik heb hem alleszins nog geen wortelende uitlopertjes zien maken. Deze vorm verdient het alleszins om verspreid te worden onder de liefhebbers.

Lily-Anne Vereecken

[attachimg=1]

Prachtig Frankie, die compacte Androsace lanuginosa !  Heeft hij nog een extra naam ? Is die soortvast uit zaad?  Ik stel me graag kandidaat om wat zaad of een stekje te adopteren  ((6 ((6

Gerrit Eijkelenboom

Ik heb de vorm var. leichtlinnii. Ik denk de meeste mensen. Deze vorm maakt runners, die gemakkelijk wortelen. Misschien daarom is deze vorm het meest verspreid. Maar hij kan niet in de schaduw staan van de soort. Wij moeten allen onze variëteit leichtlinnii weggooien en de de soort adopteren.

Frankie Wulleman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  9 juni 2015, 12:15:49

[attachimg=1]

Prachtig Frankie, die compacte Androsace lanuginosa !  Heeft hij nog een extra naam ? Is die soortvast uit zaad?  Ik stel me graag kandidaat om wat zaad of een stekje te adopteren  ((6 ((6

Nee, L.A. geen extra naam. Zaad heb ik bij deze soort nog niet gezien. De vermeerdering zal dus moeten gebeuren via stek. Ik hou u alvast is gedachte mocht het lukken.

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 juni 2015, 19:11:23

Ik heb de vorm var. leichtlinnii. Ik denk de meeste mensen. Deze vorm maakt runners, die gemakkelijk wortelen. Misschien daarom is deze vorm het meest verspreid. Maar hij kan niet in de schaduw staan van de soort. Wij moeten allen onze variëteit leichtlinnii weggooien en de de soort adopteren.

Mijn vorm heeft ook wel korte liggende stengels, maar ze wortelen niet.