Tweede VRV lezingendag te Gent op 5 maart 2015 om 10.00 u

Gestart door Luc Gilgemyn, 13 februari 2016, 18:17:11

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 maart 2016, 21:04:21
Inderdaad, Johan en Luc, het was gisteren nogmaals een hoogdagje voor de aanwezigen. Vele mooie planten gezien, schitterende tuinen en vele interessante weetjes.

Vooral de beelden van de rotstuin op de Brocken in Duitsland intrigeerden mij. Ik heb er al links en rechts iets van gehoord, en de mooie plaatjes van die tuin hebben mijn nieuwsgierigheid alleen maar aangewakkerd. Wat ook zo bijzonder is: de top van die berg waar de tuin ligt, is amper zo rond de 1150 m hoog en toch heerst daar zowaar hetzelfde klimaat als op een alpentop van meer dan 2000 m hoog. Erg bijzonder!
Citeer

Het toeval wil dat wij dit jaar naar Wernigerode op vakantie gaan ( veel stoomtreinen )
De Brocken ligt op het grondgebied van Wernigerode ! Toen we de reis boekten wist ik nog niet dat er op rotsplantengebied wat te beleven viel . Dank zij Geert B. zijn lezing, kijk ik er nu erg naar uit. Hopelijk is het goed weer terwijl we er zijn, want volgens Geert B. is het weer op de Brocken vaak slecht. Als de foto's de moeite zijn, dan zal ik er wel wat posten .

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op  7 maart 2016, 10:27:21
Citaat van: Frankie Wulleman op  6 maart 2016, 21:04:21

Vooral de beelden van de rotstuin op de Brocken in Duitsland intrigeerden mij. Ik heb er al links en rechts iets van gehoord, en de mooie plaatjes van die tuin hebben mijn nieuwsgierigheid alleen maar aangewakkerd. Wat ook zo bijzonder is: de top van die berg waar de tuin ligt, is amper zo rond de 1150 m hoog en toch heerst daar zowaar hetzelfde klimaat als op een alpentop van meer dan 2000 m hoog. Erg bijzonder!

Een ideale bestemming voor een volgende VRV busreis, maar dan ergens in juni.

Ik speel al een paar jaar met die idee, Luc, maar dat lukt niet op één dag, dat moet dan een meerdaagse worden.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  7 maart 2016, 17:54:08
Het toeval wil dat wij dit jaar naar Wernigerode op vakantie gaan ( veel stoomtreinen )
De Brocken ligt op het grondgebied van Wernigerode ! Toen we de reis boekten wist ik nog niet dat er op rotsplantengebied wat te beleven viel . Dank zij Geert B. zijn lezing, kijk ik er nu erg naar uit. Hopelijk is het goed weer terwijl we er zijn, want volgens Geert B. is het weer op de Brocken vaak slecht. Als de foto's de moeite zijn, dan zal ik er wel wat posten .

Misschien kun je bij die gelegenheid ook de tuin van Wolfgang Strumpf bezoeken, Lily-Anne, dat is de ex beheerder van de tuin op de Brocken en zoals je tijdens de lezing ook kon horen en zien, dat is een prachttuin die aan de voet van de Brocken ligt, als ik me niet vergis in Wernigerode zelf !

Bert Stegeman

Leuke Foto's Johan.
Ik mis alleen foto's van je kaboutervrienden.
Die waren toch wel mee gekomen.
Sorry Ik kon afgelopen zaterdag niet.
Volgende keer beter.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Luc Gilgemyn op  7 maart 2016, 19:08:12
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  7 maart 2016, 17:54:08

Misschien kun je bij die gelegenheid ook de tuin van Wolfgang Strumpf bezoeken, Lily-Anne, dat is de ex beheerder van de tuin op de Brocken en zoals je tijdens de lezing ook kon horen en zien, dat is een prachttuin die aan de voet van de Brocken ligt, als ik me niet vergis in Wernigerode zelf !

Dat zou ik heel graag doen Luc . Als iemand mij zijn contactgegevens kan bezorgen, dan probeer ik of ik mag komen .

Luc Gilgemyn

Johan Keulemans

Citaat van: Bert Stegeman op  7 maart 2016, 21:47:04
Leuke Foto's Johan.
Ik mis alleen foto's van je kaboutervrienden.
Die waren toch wel mee gekomen.
Sorry Ik kon afgelopen zaterdag niet.
Volgende keer beter.

Zonder dank Bert, al moet je eigenlijk Wim B bedanken.
Gelukkig had hij zijn fototoestel bij.
De foto's die je mist komen eraan in het desbetreffende topic.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)