Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

De eerste gekleurde bessen aan Vaccinium vitis-idea 'Red Candy'.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Hydrangea paniculata staat nu in volle bloei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Rosa 'Climbing Iceberg' (1)

Rosa 'Comte de Chambord'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Johan Keulemans op  2 augustus 2015, 22:13:46
De eerste gekleurde bessen aan Vaccinium vitis-idea 'Red Candy'.



Mooie foto Johan . Zijn de bessen eetbaar? of laat je ze voor de vogels?

Johan Keulemans

Geen idee of ze eetbaar zijn. Voor alle zekerheid laat ik ze gewoon aan de plant zodat de vogels of andere dieren ze eventueel kunnen opeten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

De braambessen eten we grotendeels wel zelf op.
Degene die niet geoogst worden zijn voor de andere bewoners in de tuin.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

wel aardig dat je jouw kabouter volk ook wat bessen gunt ;D :D -2( --3 ))6 -7( ))7

Cor van Kapel

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  6 augustus 2015, 23:13:53
Mooie foto Johan . Zijn de bessen eetbaar? of laat je ze voor de vogels?
Die besjes zijn zurig als cranberry’s, maar wel eetbaar en gezond. Je kunt ze zelfs verwerken in jam of sap. Bron http://www.tcdebosrand.nl/buiten/tuinplanten/exclusieve-planten/vaccinium-red-candy.aspx

Johan Keulemans

Citaat van: Bert Stegeman op  9 augustus 2015, 20:41:54
wel aardig dat je jouw kabouter volk ook wat bessen gunt ;D :D -2( --3 ))6 -7( ))7

Ik laat altijd een deel bessen, vruchten enz. voor de vogels en andere dieren die ze willen opeten.

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

Deze Salix simulatrix zat dit weekend in de tombola. Er waren enkele vragen van dacht ik Ruben, Boudewijn en Filip W. omtrent dit heestertje?

Het betreft hier dus een typisch kruipwilgje die zeer laag tegen de grond verder kruipt, zonder daarbij wortel te schieten. Bij mij staat hij aan de rand van een verhoogd bed, waarover hij heen kan kruipen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

De plant maakt in het groeiseizoen echter lange loten, 40 cm per jaar is geen uitzondering. Ik snoei deze echter terug wanneer ik het nodig acht. Ik kies een aantal hoofdtakken uit, waarvan ik altijd afblijf. Deze worden dan elk jaar dikker en dikker, en op den duur groeien er korstmossen op, die de aanblik nog verfraaien. De hoofdtakken zijn de mooiste takken die worden behouden, al de rest die er op komt en te snel groeit, gaan er af.

In de winter biedt deze 'takkenheester' een leuke aanblik. De katjes en uitlopende scheuten in het voorjaar zijn ook de moeite.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Filip Wauters

de kleinste Hamamelis eindelijk in bloei:  'Quasimodo'
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Filip Wauters op  4 februari 2016, 19:40:39
de kleinste Hamamelis eindelijk in bloei:  'Quasimodo'

Een dotje Filip !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Een beetje groot voor in de rotstuin : Viburnum tinus.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Filip Wauters

Deze Grevillea bloeit al de hele winter met meestal verlepte bloemen, maar nu worden ze beter. Uit de tuin van Tim Ingram op onze Engelandreis.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen