VRV - ORCHIDEEENWANDELING IN HET SILSOMBOS OP 26 JUNI 2016

Gestart door Luc Gilgemyn, 22 mei 2016, 14:02:04

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Naar goede jaarlijkse gewoonte organiseert de VRV een natuur- en orchideeënwandeling.
Voor 2016 gaat die door op Zondag  26 juni in het Silsombos, gelegen nabij Kortenberg en ook niet ver van Kampenhout, waar wij in 2012 een merkwaardige tocht maakten doorheen het Torfbroek.

In het gebied komen volgende Orchideeën voor :  Dactylorhiza majalis, Epipactis helleborine, Gymnadenia  conopsea, Platanthera chloranthus,Listera ovata, en ettelijke duizende Dactylorhiza fuchsii.

Voor meer inlichtingen, neem een kijkje op de VRV website: http://www.vrvforum.be/?p=3701[attachimg=1]

Harelbeke-West-Vlaanderen


Luc Gilgemyn

Citaat van: Bert Stegeman op 26 mei 2016, 19:14:13
dat was een fantastische dag luc.
Voor foto's kunnen ze ook even kijken op https://www.flickr.com/photos/mountainfan/sets/

En je kunt dit jaar opnieuw zo'n dag beleven, Bert !!!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Vandaag al een stuk van de wandeling gedaan.
Het weer zat niet mee.
Maar het prachtige gebied maakte alles goed.
http://www.flickr.com/photos/mountainfan/sets/

Lily-Anne Vereecken

Deze activiteit wil ik niet missen! Hopelijk hebben we goed weer!

Luc Gilgemyn

Zondag 26 juni komt nu vlakbij, je kan echter nog altijd inschrijven voor deelname !!

Het wordt echt de moeite - een wandeling met een beslagen gids is altijd zo veel interessanter dan een solo-wandeling !

Ook voor ons bezoek aan de kruidtuin in Leuven, 's namiddags hebben wij voor een gids gezorgd die ons met bijkomende informatie zal overstelpen.

Hieronder nog eens alle gegevens mbt de Kruidtuin !

[attachimg=1]

We wensen alle deelnemers veel plezier en uitstekend weer !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Ik heb er veel zin in.
Mijn wandelschoenen staan nog te rusten van de vorige wandeling.
Zondag zal ik ze eens wakker maken en zeggen kom we gaan weer leuk wandelen.
Batterijen camera zijn goed opgeladen.
Nu hoop ik dat het weer mee zit.
Tot dan

Bert Stegeman

het weer zat best wel mee.
af en toe een bui maar dat mocht de pret niet drukken.
een fantastische wandeling wel erg natte grond.
en last but not least een prachtig tuin bezoek met een goed gids.
foto's komen nog even geduld

Johan Keulemans

Dit was de plaats van de afspraak.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Waar we op de gids stonden te wachten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Na elkaar gevonden te hebben door het bos en de velden om op een eerst grasland te komen om naar orchideeën te zoeken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

De eerste orchideeën waren snel gevonden, terwijl de gids nog aan zijn uitleg bezig was.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Ook een Epipactis palustris werd gevonden.
Alsook een eerste Oprhys apifera.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

En maar zoeken en zoeken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Om nog enkele van deze te vinden.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)