Diverse bloembollen 2016

Gestart door Wim Boens, 26 januari 2016, 17:18:51

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Tristagma recurvifolium (syn. ipheion sessile, syn. tristagma sessile) is al een aantal keer van naam veranderd en noemt ondertussen misschien weer anders.  Herkomst is Uruguay.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 14 december 2016, 20:22:45
Tristagma recurvifolium (syn. ipheion sessile, syn. tristagma sessile) is al een aantal keer van naam veranderd en noemt ondertussen misschien weer anders.  Herkomst is Uruguay.

Heel mooi Luc , zou deze in de tuin kunnen ?
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 14 december 2016, 20:47:25

Heel mooi Luc , zou deze in de tuin kunnen ?
Ik heb de bollen altijd in een pot in de vorstvrije serre gehad want ik heb geen idee in hoeverre ze vorst en regen verdragen.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Heel aantrekkelijk, Luc !  ((14  Als ik me niet vergis bestaat er daar ook een gele soort van die je veel vaker ziet op de shows in Engeland ?
Uruguay is ook niet bepaald een herkomstgebied dat hier vaak aan bod komt !  ))8
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 december 2016, 08:58:18

Heel aantrekkelijk, Luc !  ((14  Als ik me niet vergis bestaat er daar ook een gele soort van die je veel vaker ziet op de shows in Engeland ?
Uruguay is ook niet bepaald een herkomstgebied dat hier vaak aan bod komt !  ))8
Die geelbloeier die je bedoelt noemde ipheion dialystemon / ipheion sellowianum (syn. tristagma sellowianum, syn. nothoscordum dialystemon etc.).
Volgens de laatste naamgeving wordt dit nu Nothoscordum felipponei.
Ik heb zowel "ipheion dialystemon" en "ipheion sellowianum" en hoewel ze als dezelfde plant aanzien worden zie ik toch een groot verschil in de bladeren ( ::) )
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 februari 2016, 17:28:04
Gisteren volstond een streepje zon om Bulbocodium vernum zich te laten openen.
Een mooie colchicum verwant.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Vreemd genoeg veel vroeger dan al mijn andere collecties.
Deze Gymnospermium albertii uit het Kuramin gebergte.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Mooi om te zien hoe ze zich door het grondoppervlak boren !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen