Ranunculaceae

Gestart door Gert Hoek, 18 april 2012, 21:55:55

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eberhard Proessdorf op 24 april 2026, 12:00:43Nee, die blijft op dezelfde plek staan. Maar vandaag bloeit ze niet meer zo uitbundig, wat ik toeschrijf aan de schaduwrijke standplaats.
Thanks Eberhard  ((14 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 24 april 2026, 06:35:33
Citaat van: Frankie Wulleman op 23 april 2026, 22:22:16Anemone sylvestris in pot. In de tuin kan ik hem niet houden.
Hier is deze ook lastig in de rotstuin wat je eigenlijk niet zou verwachten.
Hou je de pot in de winter dan vrij droog of zou er nog iets anders meespelen ?

De pot staat gewoon buiten zonder afdekking en is blootgesteld aan alle weersomstandigheden. In de tuin van Eddy was dit een ergerlijk onkruid die overal doorheen woekerde. Hij heeft ze van armoe allemaal verwijderd want hij dook overal op. Eddy zit daar op arme zandgrond. Is dat de reden?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Eberhard Proessdorf op 24 april 2026, 12:00:43Nee, die blijft op dezelfde plek staan. Maar vandaag bloeit ze niet meer zo uitbundig, wat ik toeschrijf aan de schaduwrijke standplaats.

Inderdaad Eberhard, ze hebben absoluut zon nodig om goed te kunnen gedijen. Ik heb ze gezien in de natuur op de grens Oostenrijk/Hongarije waar ze in arme graslanden op een helling groeiden, aan de rand van een wijnbouwgebied. Daar stonden ze in volle zon in de wind.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 april 2026, 08:57:11
Citaat van: Frankie Wulleman op 23 april 2026, 22:22:16Anemone sylvestris in pot. In de tuin kan ik hem niet houden.
Wel een mooi exemplaar Frankie , nog nooit gehad ...

Als je er eens een wil? Hij breidt gemakkelijk uit via uitlopers.