Hyacinthaceae (Hyacinthus,Muscari,Scilla,Puschkinia,Ornithogalum

Gestart door Luc Scheldeman, 14 februari 2010, 10:00:29

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 27 juli 2026, 21:07:03
Citaat van: Danny Bonnez op 27 juli 2026, 20:44:09Tussen de hittegolven in ondanks de kurkdroge grond toch al een eerste herfstbloeier  --6

Barnardia ( scilla) japonica

Ken ik niet, Danny. Is deze dan veel vroeger dan anders?

Heb ik ook nog niet zo lang Frankie , bloeide vorig jaar ook deze tijd
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 30 april 2026, 20:39:46Deze plant komt uit Toscane ( Italië) , ooit meegekomen van een reis daarheen . Waarschijnlijk ook een Bellevalia of een Muscari . Heb ondertussen meerdere zaailingen .

foto 1 : ontluikende bloem

foto 2 : volop in bloei
Ik heb deze post toen blijkbaar gemist.
De foto toont Leopoldia comosa (Muscari comosum) die wijd verspreid groeit in Italië.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 30 juli 2026, 07:28:26
Citaat van: Danny Bonnez op 30 april 2026, 20:39:46Deze plant komt uit Toscane ( Italië) , ooit meegekomen van een reis daarheen . Waarschijnlijk ook een Bellevalia of een Muscari . Heb ondertussen meerdere zaailingen .

foto 1 : ontluikende bloem

foto 2 : volop in bloei
Ik heb deze post toen blijkbaar gemist.
De foto toont Leopoldia comosa (Muscari comosum) die wijd verspreid groeit in Italië.

Heb ik genoteerd Luc   ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

De potten met Hyacinthoides lingulata uit Tunesie zijn al weken uitgebloeid, terwijl deze collectie uit Marokko er nu pas aan begint.
Ander opvallend fenomeen is dat de eerste potten bloeiden met enkel een aanzet van (blauwgroene) bladeren terwijl deze nu bloeit met volledig ontwikkeld (groen) blad.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op Gisteren om 14:18:19De potten met Hyacinthoides lingulata uit Tunesie zijn al weken uitgebloeid, terwijl deze collectie uit Marokko er nu pas aan begint.
Ander opvallend fenomeen is dat de eerste potten bloeiden met enkel een aanzet van (blauwgroene) bladeren terwijl deze nu bloeit met volledig ontwikkeld (groen) blad.

Inderdaad helemaal anders Luc , mooi om te zien
Ieper , West-Vlaanderen