Ja Lina,
het bosje van het NIOZ, dat is het, thankx

Lina, je bent een schat met een schitterend geheugen.
Wij hadden daar vorig jaar een verschrikkelijk dag, storm, niet te harden westenwind en striemende regen,
maar hoe gek dit mag klinken, het paste wonderwel in ons concept.
Ik heb samen met de kunstenaar Stijn Cole (je moet eens zoeken op zijn naam) toen een reis gemaakt van Texel naar Bialowieza, het oerbos aan de Russische grens. Een reis van niets naar niets doorheen de geschiedenis van de tuinkunst.
We zijn toen gestopt aan alle grote tuinen en parken die op deze lijn liggen.
Een heel boeiende reis, we zijn op die reis ook heel veel stinzenplanten tegen gekomen, ik heb toen mijn liefde voor Hepatica's helemaal kunnen laven, met miljoenen heb i ze in Polen wild gezien, zalig.
Dat slechte weer bij onze aanzet in Texel was ideaal om het onherbergzame gevoel van het eiland weer te geven.
Stijn Cole geeft trouwens deze namiddag een finisage van zijn tentoonstelling in een galerij in Antwerpen. Het zijn landschapstekeningen waar een concept achter zit, maar dat ga ik hier niet uit de doeken doen, dat leidt ons te ver van het doel,sneeuwklokken hé en alles er rond.

Zalig hé dat je door zulke evenementen steeds weer opnieuw diezelfde mensen tegen komt, ook al wonen ze meer dan 400 km van je deur.
Warme Groeten, dit weekend hebben ze hier prachtig weer voorspeld, ik hoop dat dit uitkomt.

Stefan