Saxifraga's 2010

Gestart door Wim Boens, 7 maart 2010, 17:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Pim Hols

Citaat van: Frankie Wulleman op 23 mei 2010, 23:14:37
Mooi Pim, die zelfgezaaide sax doet mij aan deze denken waar hij wat op lijkt: Saxifraga paradox die nu bloeit.
Ja, Frankie, die lijken zeker op elkaar. Een hoop zilverrozetten hebben trouwens veel gelijkenissen. Die S.paradox heb ik eveneens staan.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

De eerste foto toont een Saxifraga cochlearis var. minor die in bloei begint te komen.
De tweede foto is een Saxifraga paniculata 'lutea' met lichtgele bloemen.
De twee laatste foto's tonen Saxifraga 'Winifred Bevington' met lichtrode bloemen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Dit is een onbekende saxifraga paniculata species die hoge bloemstengels maakt van bijna een halve meter lang.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Deze Saxifraga 'Rex', verticaal groeiend tussen de stenen weigert vooralsnog te bloeien. Zoiets maak ik wel meer mee met de meeste zilverrozetten. Het ene jaar is alles, het andere jaar bijna niks.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Pim Hols

Citaat van: Frankie Wulleman op 28 mei 2010, 22:26:46
Deze Saxifraga 'Rex', verticaal groeiend tussen de stenen weigert vooralsnog te bloeien. Zoiets maak ik wel meer mee met de meeste zilverrozetten. Het ene jaar is alles, het andere jaar bijna niks.

Geduld Frankie, komt vanzelf wel. ;) :D
Bij deze: Saxifraga paniculata x callosa
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Hier nog eens twee zilverrozetten, de eerste is Saxifraga longifolia 'Tumbling waters', de tweede is de bekende Saxifraga 'Southside seedling'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Pim Hols

Omdat ie zo mooi is, nog een keer: Saxifraga 'Teckles'.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Het is inderdaad een beauty, Pim.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een tijdje geleden dat er nog eens een saxje verscheen: dit is Saxifraga lingulata alberti in de rotstuin.(de eerste drie foto's)
De laatste foto toont nog eens Saxifraga 'Winifred Bevington' in een trog.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Mooi kussentje die lingulata Frankie !  Jammer dat ie niet wat bloeirijker is.
Winifred is ook wel een galante dame !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Saxifraga lingulata heb ik al verscheidene jaren staan, maar het is pas het eerste jaar dat hij bloemen begint te vormen, geduld is een schone deugd. Het is wel een soort die één van de meest gesloten kussens vormt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Een Saxje dat enkele bloempjes toont buiten seizoen:

Saxifraga pubescens 'Snowcap'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Pim Hols

Citaat van: Wim Boens op 29 augustus 2010, 17:48:09
Een Saxje dat enkele bloempjes toont buiten seizoen:

Saxifraga pubescens 'Snowcap'

Dat is een mooi soortje Wim. Apart, die nabloei. ik heb de gewone S.pubescens.
Ik dek hem 's winters niet af.
Heemskerk, Noord-Holland

Wim Boens

Citaat van: Pim Hols op 29 augustus 2010, 20:04:38
Citaat van: Wim Boens op 29 augustus 2010, 17:48:09
Een Saxje dat enkele bloempjes toont buiten seizoen:

Saxifraga pubescens 'Snowcap'

Dat is een mooi soortje Wim. Apart, die nabloei. ik heb de gewone S.pubescens.
Ik dek hem 's winters niet af.

Deze groeit in tufa en wordt ook niet afgedekt s'winters. Ik heb nog gehoord dat elke bloem die nu verschijnt er ééntje minder is die zal bloeien in het voorjaar.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270