Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
1 & 2 : Tulipa stapfii - een donkere schoonheid... 3) Tulipa kurdica staat nu ook open4) Tulipa greigii "Sunset" zorgt verder voor vuurwerk !
Een selectie van tulipa greigii uit het Chimgan gebergte uit wild verzameld zaad.
Citaat van: Luc Scheldeman op 15 april 2013, 20:35:05Een selectie van tulipa greigii uit het Chimgan gebergte uit wild verzameld zaad.Heb nu Tulipa Biflora in bloei, maar die durf ik na al dit geweld hier niet meer te laten zien...... Amaai, wat mooi, Luc!
Een soort uit zaden verzameld ten zuiden van Salmas, Iran. Voorlopig nog zonder naam.
Heb nu Tulipa Biflora in bloei, maar die durf ik na al dit geweld hier niet meer te laten zien......
De tulpen komen nu héél snel met dit warme weer (vandaag tenminste )De meest spectaculaire tulp uit de collectie is voor mij ongetwijfeld deze selectie uit de Ber-Kara kloof in Kazakstan :Tulipa greigii "Sunset" De Saxen in zijn omgeving schrikken zich te pletter bij het verschijnen van deze reus.
Tulipa wilsoniana uit het Kopet Dag gebergte.
Citaat van: Luc Scheldeman op 15 april 2013, 20:29:44Een soort uit zaden verzameld ten zuiden van Salmas, Iran. Voorlopig nog zonder naam.Aparte vorm!! Die vind ik wel heel leuk Citaat van: Gerard Verweij op 15 april 2013, 20:59:30Heb nu Tulipa Biflora in bloei, maar die durf ik na al dit geweld hier niet meer te laten zien...... Alle Tulpen en tulpjes, groot en klein, bekend en onbekend, bemind en onbemind zijn hier welkom, Gerard...geen discriminatie op ons forum
Citaat van: Luc Scheldeman op 14 april 2013, 20:08:35Tulipa wilsoniana uit het Kopet Dag gebergte.Da's pas rood, erg mooi, Luc.Dit tulpje heb ik onder de naam Tulipa humilis ‘Black centre’.
Heb eigenlijk nooit interesse gehad in tulpen,maar toch overstag gegaan,en tot nu toe geen spijt. Voor het eerst in bloei dus, Tulipa humilis Odalisque.
Mag ik nog aansluiten in de rij? Tulipa humilis albocoerulea oculata alba.