VRV-busreis op 18.05.2013 naar Nederland & Duitsland

Gestart door Luc Gilgemyn, 8 februari 2013, 10:41:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Bedankt voor de mooie en ondersteunende foto's Danny ,Johan,Wim, Frankie ,Bert. (hopelijk vergeeet ik nu niemand)
Geen betere reklame voor onze vereniging en zijn activiteiten als wat jullie hierbij doen. Nogmaals bedankt dat jullie daar even de tijd hebben willen voor nemen.
Een vereniging kan alleen overleven door zijn leden  ((14
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Eduard Troch

#76
Nog enkele kiekjes van bij Ger en Mariet, mss. nog niet vertoond
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 mei 2013, 13:21:53
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 20 mei 2013, 13:09:36
Dan volgen nu de allerlaatste foto's van onze uitstap.
Bij die hele grote en hoge conifeer (zie foto 11) gaf Wiel op een heel
deskundige wijze de uitleg over de heksenbezems en het opkweken
van die speciale conifeertjes dus.
Hoe heet die conifeer?
Het was alleszins een hele toffe dag.

Was dat nu  Sequoiadendron giganteum of een Sequoia sempervirens ? Ben even verward nu maar alleszins één van de 3 bestaande mammoetbomen , niet dan ?

Die grote was Sequoiadendron giganteum...de bekende foto van een weg door een boom is van deze soort!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Eduard Troch

nog enkele impressies van in de tuin bij Reinhold & Gerda in Oermten (D)
foto 1: invasie
foto 2: Photoshop voor die benen ?
foto 3: cushion
foto 4: welke distel ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Eduard Troch

hartelijke dank Wim.
Ik wist dat ik het aan één of andere ecyclopedie moest vragen.  ;)
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Wim Boens

Citaat van: Eduard Troch op 20 mei 2013, 16:02:23
hartelijke dank Wim.
Ik wist dat ik het aan één of andere ecyclopedie moest vragen.  ;)

:P :P
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Eduard Troch

foto 1: iemand enig idee hoe de geelbloeiende Sax. heet?
Is het dezelfde éénjarige soort zoals bij Ger zijn voortuin ?
Rechts zie je Linaria alpina, alpenleeuwenbek. Iemand onder onze leden die aldaar
een stukje kreeg kan mij ook verblijden ?!
foto 2 : deze opvallende varen schreeuwt ook om een naam. Hugo ?
foto 3: een klein papavertje, opvallend door zijn fijne pastelkleur
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Eduard Troch

En tot slot:
foto 1: Arenaria nevadensis. Maar een cushion is niet altijd een Arenaria, hé Luc
foto 2: Het kan net zo goed een Minuartia stellata zijn, alhoewel het onderscheid duidelijk is.
Naar men zegt, slaapt het ook zacht...  :)
foto 3: tot slot aan deze onvergetelijke tuin, een mooie spreuk.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eduard Troch op 20 mei 2013, 16:30:19
foto 3: een klein papavertje, opvallend door zijn fijne pastelkleur

Ook nog bedankt voor je foto's Eduard ! Volgens de eigenaar van de tuin is die kleine papaver Papaver alpinum . (en niet P .rhaeticum , zoals toen gedacht door sommigen) 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Eduard Troch op 20 mei 2013, 16:30:19
foto 1: iemand enig idee hoe de geelbloeiende Sax. heet?
Is het dezelfde éénjarige soort zoals bij Ger zijn voortuin ?
Rechts zie je Linaria alpina, alpenleeuwenbek. Iemand onder onze leden die aldaar
een stukje kreeg kan mij ook verblijden ?!
foto 2 : deze opvallende varen schreeuwt ook om een naam. Hugo ?
foto 3: een klein papavertje, opvallend door zijn fijne pastelkleur
Die gele is volgens mij Saxifraga Cymbalaria, Eduard. Heb 'm hier in de tuin , is eenjarig, maar zaait zich enorm uit, zonder vervelend te worden. Keert dus elk jaar weer terug. Lijkt erg op Saxifraga Sibthorpii, waar ie dan ook vaak mee verwisselt wordt.

Eduard Troch

Dank je Kris en Gerard.
De pc blijft nog even aanstaan voor de aanvullingen.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Bert Stegeman

Danny bij antwoord 57 toon je de prachtige  Aquilegia grahamii.
Op de foto die ik maakte was je daar op dat moment mee bezig denk ik. ((12

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 mei 2013, 16:54:44
Citaat van: Eduard Troch op 20 mei 2013, 16:30:19
foto 3: een klein papavertje, opvallend door zijn fijne pastelkleur

Ook nog bedankt voor je foto's Eduard ! Volgens de eigenaar van de tuin is die kleine papaver Papaver alpinum . (en niet P .rhaeticum , zoals toen gedacht door sommigen) 

Wat die papaver betreft, ik denk dat die allang gekruist is met aanverwante soorten/cultivars. Is een echte P. alpinum niet enkel zuiver wit?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 20 mei 2013, 11:56:19
Ik heb de woorden van de voorzitter goed begrepen en hij heeft trouwens gezien dat ik die dag mijn fototoestel ook bijhad.
Dus van mijn kant ook wat foto's van die prachtige dag.
Het meeste is ondertussen al wel gezegd en geschreven en de meeste foto's ook al getoond.
Jullie krijgen misschien wel een " déja vu " gevoel maar ik ben van mening dat je van zulke dingen nooit genoeg krijgt.
Ik start mijn reeks in de voortuin van Ger waar de mooie Campanula aucheri in bloei stond.
Deze is me zeker bijgebeleven en zal ik dan ooit wel eens aanschaffen.
Ook stond daar nog een leuke Arisaema soort.

Dat is een A. sikokianum, Danny. Wat ik toen op de bus hoorde is dat één van onze leden een speciale variëteit kweekt die hij volgend jaar te koop zal aanbieden aan een zachte prijs.  ;) Hij is speciaal omdat hij een soort broedbollen maakt waardoor hij gemakkelijk te vermeerderen is. Normaal doet een sikokianum dit niet en is hij helemaal niet zo snel te vermeerderen. Daarom denk ik nu dat deze aan een zacht prijsje zal worden aangeboden.  :D
Lichtervelde, West-Vlaanderen