Bloei maart - april 2013

Gestart door Jean-Pierre Hensen, 4 maart 2013, 20:10:57

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Onze inheemse Anemone nemorosa heeft sinds enkele jaren ook een vaste plaats gekregen in de tuin. Het matje wordt elk jaar wat groter waar ik alleen maar blij mee ben. De blauw bloeiende Pulmonaria 'Blue Ensign' begint zich mooi uit te zaaien in  en rond het matje. Binnen enkele jaren zal dit een mooi hoekje worden als beiden volledig door elkaar heen gegroeid zijn.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Wat de Tecophilaea betreft heren hij staat het grootste gedeelte onder bescherming van een glasplaat.
Mijn ervaring is dat dit de enigste methode is om hem "veilig"de winter door te brengen

Gerard Verweij

Citaat van: Wim Boens op  8 april 2013, 08:09:28
Citaat van: Gerard Verweij op  8 april 2013, 07:27:47
Deze heb ik vorig jaar op de NRV najaarsbeurs gekocht als Campanula Bellidifolia.
Begint nu te bloeien, maar het heeft volgens mij niks te maken met Campanula............dus als iemand het weet, graag!  ))8

Ziet er uit als familie van de veldkers maw onkruidia onkruidifolia...is zeker iets uit de familie van de Brassicaceae.
Dilemma!

Als je gelijk hebt, staat volgend jaar de hele tuin vol, dus zeg ik: weghalen.
Maar het wordt wel een heel leuk plantje, dus zeg ik: laten staan maar.
En nu?

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2013, 21:30:03
Onze inheemse Anemone nemorosa heeft sinds enkele jaren ook een vaste plaats gekregen in de tuin. Het matje wordt elk jaar wat groter waar ik alleen maar blij mee ben. De blauw bloeiende Pulmonaria 'Blue Ensign' begint zich mooi uit te zaaien in  en rond het matje. Binnen enkele jaren zal dit een mooi hoekje worden als beiden volledig door elkaar heen gegroeid zijn.
Mooi ,Frankie. Ik geniet ook elk jaar weer van hele velden van deze Anemone in de bossen van Oost-Belgie.

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 april 2013, 22:33:02
Nog een tweede soort uit die trog (kan even de naam niet vinden ) in detail ...
Heel mooi, Kris.

Gerard Verweij

Citaat van: Johan Keulemans op 13 april 2013, 21:49:58
De eerst Pulsatilla staat hier in bloei.
Jawatte, da's ne schone!

Theo Stronks

Het kan verkeren zou je zeggen,gisteren nog 1 bloem vandaag laat deze Tecophilaea cyanocrocus 3 bloemen zien.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op 15 april 2013, 11:21:34
Het kan verkeren zou je zeggen,gisteren nog 1 bloem vandaag laat deze Tecophilaea cyanocrocus 3 bloemen zien.

Je was te snel om ons te willen verbazen, Theo !  -6(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Peter Rijntjes

de kleinste telg in de familie van de Soldanella's. Soldanella minima met 1 bloemetje, maar genoeg om er een foto van te schieten,
al zeg ik het zelf.

8)

Theo Stronks

Het is mij nog niet vaak gelukt om een Soldanella in bloei te krijgen.
In het peatbed doet deze Soldanella carpatica x pusila het prima.

Jan Fouquaert

Pulsatilla vulgaris 'Röde Klokke'. ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Ja dat klopt luc. ((12
Gisteren met het goede weer was het genieten voor onze rotsplanten.
En daarmee ook voor ons als liefhebbers zijnde.
Gisteren stonde staan nu nog in bloei de
Pulsatilla: heerlijk van de zon aan het genieten.
             afgelopen keer met de tuinverbouwen enkele zaailingen geplant hoop op wat leuks volgend jaar.
Primula Hirsuta: stond staat daar in tegen lekker in de schaduw in de trog onder het raam.
                      Op de foto is een (tros) bloemen open inmiddels is nu ook de tweede (tros) zich aan het openen. ((14

Gerard Verweij

Citaat van: Bert Stegeman op 15 april 2013, 19:31:50
Ja dat klopt luc. ((12
Gisteren met het goede weer was het genieten voor onze rotsplanten.
En daarmee ook voor ons als liefhebbers zijnde.
Gisteren stonde staan nu nog in bloei de
Pulsatilla: heerlijk van de zon aan het genieten.
             afgelopen keer met de tuinverbouwen enkele zaailingen geplant hoop op wat leuks volgend jaar.
Primula Hirsuta: stond staat daar in tegen lekker in de schaduw in de trog onder het raam.
                      Op de foto is een (tros) bloemen open inmiddels is nu ook de tweede (tros) zich aan het openen. ((14
Schitterende Primula, Bert.