Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een paar draba's die momenteel in bloem staan.De acaulis (foto 4 uitgezonderd maar hij heeft wel de winter overleeft zonder afdak!Foto 1 is wel afgedekt in de winter
De eerste voor dit jaar : Draba hispanica - nog niet volledig geopend, maar met die regendruppels vond ik hem nu al de moeite waard.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 februari 2017, 21:32:28De eerste voor dit jaar : Draba hispanica - nog niet volledig geopend, maar met die regendruppels vond ik hem nu al de moeite waard. Da's een echte 'vroegeling', Luc!
Zelfs bij de zwaarste storm kan een Draba niet wegwaaien , dat is alvast een voordeel.Draba hispanica wordt elke dag mooier
Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 februari 2017, 18:45:07Zelfs bij de zwaarste storm kan een Draba niet wegwaaien , dat is alvast een voordeel.Draba hispanica wordt elke dag mooier Draba's zijn wel bijzonder dankbaar in een rotstuin: ze bloeien lekker vroeg en dit vaak onder de meest ongure omstandigheden.
Draba sphaeroides heeft de storm goed doorstaan .....
Citaat van: Danny Bonnez op 26 februari 2017, 20:36:12Draba sphaeroides heeft de storm goed doorstaan .....Elk jaar vind ik het jammer dat de bloemblaadjes van spaeroides niet iets groter zijn. Hij is nu al niet verkeerd, maar dan zou het een absolute topplant zijn.