Is de crevice of het arme substraat het tovermiddel Kris ? Of de combinatie van beiden ?? Tenzij Theo ons zijn "recept" verraadt... als er één is. Misschien moet ik het dan toch nog een keer proberen, want ik moet toegeven dat ik inmiddels D. jasminea had geklasseerd als niet vorstbestendig... 
Ik vermoed vooral het arme substraat Luc maar de crevice zal dit zeker nog versterken. Door de smalle spleten hebben we geen grote grondmassa's die in de winter lang nat blijven en bevriezen ed .De wortels gaan recht naar beneden op zoek naar voedsel en vocht .Dus misschien ook een steviger wortelgestel op grotere diepte .(waar er ook minder vorst komt dan in de bovenste laag)
Het zijn allemaal maar theorieen en zeker ben ik ook nergens van .Misschien nog een bepalende factor : Hij staat hier ook uit de scheut van de oostenwind .En nog belangrijker ....hij krijgt in de winter amper zon . In de zomer krijgt hij wel redelijk wat zon maar door de lage stand van de zon in de winter en de omringende bebouwing kan de zon er in de winter niet aan . Voor zulke plantjes wel een voordeel ?
Maar ik hoor ook graag de uitleg van Theo. Bij Ger staan er ook in de tuin meen ik .
Nu nog 1 nabeschouwing , als hij deze winter heeft kunnen overleven dan mogen we misschien voorzichtig optimistisch zijn voor de komende winters ? Alhoewel we een lekker droge herfst en winter hadden ...