Nog maar een keer de grote pot Campanula petrophylla
Ook de Campanula rainerii begint te bloeien
En Campanula rainerii 'Alba'
En dan een kleintje met grote bloemen en een lange naam: Campanula rotundifolia ssp arctica -Jotundheimer form-
Wat een prachtige selectie Gert . C. petrophylla staat in mijn crevice en staat bijlange zo ver niet .Misschien toch beter te kweken in pot ...Campanula rainerii 'Alba' is daar ook gehuisvest , staat er goed bij maar vertikt voorlopig om te bloeien.
Moet misschien toch wat rijker staan ...De laatste met de lange naam was ook één van mijn nieuwe aanwinsten maar ik denk dat ik hem kwijt ben ?
Niet alle Campanula's doen het hier super goed ....maar ik blijf zoeken naar betere plekjes .Don't give up .............
Hey Kris, ik heb de C. petrophylla ook nog niet in de tuin staan, deze selectie komt uit de stal van de familie Strumpf, ze hebben deze tientallen jaren geleden gevonden in de Adyl Su vallei in de Caucasus. Deze vorm is ook bij hen het rijkstbloeiend en langstlevend.
De C. rotundifolia met de lange naam heb ik ook uitgeprobeerd in de tuin, maar niet succesvol, in een pot doet hij het uitstekend, en ik heb nu een exemplaar in de zon in het peatbed gezet en dat lijkt wel goed te gaan.