Terwijl het nog steeds gouden tijden zijn voor bezitters van terrasjes waar men nog steeds een bronzen tintje kan krijgen heb ik is gekeken of ik wel "zilvers" heb in de tuin .
Zou ik die wel hebben ?
Ik heb althans dit gevonden .........
Ik vind vele van die "zilvers" nogal op mekaar lijken 
Maar de kenners halen ze natuurlijk zo uit mekaar ........ 
Welke is dit dan jongens ?
Voor een diehard tufsteenliefhebber doe je je zelf te kort, Kris, en dat meen ik. De meeste zilverrozetten zijn de ideale tufsteenplanten die pas na vele jaren kunnen uitgroeien tot echte eyecatchers. Ik zei het al eerder, deze planten worden sterk ondergewaardeerd. Ze zouden te alledaags zijn, te eenvoudig, te...ja 'k weet niet wat. Wel, zet ze maar eens op een tufsteen...enkele jaren geduld...en dan... . Ik heb enige tijd terug een tufsteen beplant met een aantal exemplaren van S. cochlearis, jawel, de gewone cochlearis. Binnen enkele jaren zal het genieten zijn, wanneer de polletjes volgroeid zullen zijn. Deze planten lijken wel te vergroeien met de steen en vormen een prachtige aanblik. Kom, bekijk nu nog eens deze Saxifraga cochlearis 'minor', ...ik denk dat de foto voor zichzelf spreekt zonder dat ik een uitvoerig pleidooi moet brengen?
(Link naar bijlage)
Mooi vertelt zo Frankie,
De planten hebben een aantal jaren nodig om te settelen,jouw foto is een plaatje.
Als je de rotstuinen ziet in Tsjechië,Engeland,Duitsland maar ook NL. en Belgium e.d van befaamde rotsplanten mensen dan zijn het de winterharde kussens
die de tuin 'maken'. Op de foto's van Gerrit zie je ook al een mooi begin van settelen van de Saxen,daarom vind ik de uitdrukking 'Saxifrages the backbone of the rockgarden' ook
zo gepast. Gelukkig hebben we allemaal zo onze voorkeuren en een bietje olie op het vuur zoals van Kris kan ik zeer waarderen!
De humor en de vriendschap op een forum - is net als saxifraga's in de tuin- de basis van dit Forum!
Daarnaast natuurlijk,elkaar helpen en vertellen,het delen van de kennis,het delen van de mooie plaatjes en noem maar op!
ps. ga deze week proberen enkel krokussen in Tuf te planten.
wie heeft er nog een geschikte boor met de juiste diameter?