Hoi,
vandaag de (voorlopig) laatste hand gelegd aan mijn eerste rotstuintje.
Ik moet nu enkel nog wat lava 4-8 mm gaan halen om uit te strooien over het geheel (of eventueel wat split in rode kleur om toch wat afwisseling te hebben ?).
Voor nu ga ik het houden bij de plantjes die ik nu heb staan, ook al om te zien hoe dit gaat evolueren. Als alle plantjes eenmaal in bloei staan kan ik zien waar ik wat moet aanpassen. Ik was van plan om vooraan nog een eyecatcher te planten in de vorm van een conifeer of iets dergelijks.
Op de eerste foto is een overzicht te zien hoe de tuin er nu uitziet. Ik ben er wel nog niet uit wat ik in de bloembak ga zetten die op de putdeksel staat. Tips zijn welkom maar ik dacht eraan om hier phloxen in te zetten die over de rand komen en zo de voorzijde van de putdeksel bedekken. Andere plantensoorten die hiervoor goed zijn mogen jullie altijd doorgeven.
Foto 2 is een bovenaanzicht van de tuin.
Op foto 3 is er nog een klein probleemgeval te zien. Hier gaat de rand vrij steil omhoog omdat dit de voet van de betonnen keerwand is. Het is niet gemakkelijk om hier stenen te stapelen of iets te planten. Ik heb daarom 2 phloxen tamelijk vertikaal geplant in de hoop dat deze naar beneden gaan groeien en het vertikaal stuk (worteldoek) zullen bedekken. Ik heb alleen schrik dat alle grond weg gaat spoelen als het fel gaat regenen. Moest dit niet lukken zal ik moeten uitkijken naar een smalle betonnen bak waar ik planten kan inzetten die dan over de rand gaan groeien. Dan is het probleem van water wel opgelost.
Alle tips zijn welkom