VRV najaarslezing op 23 november 2013 te Gent

Gestart door Luc Gilgemyn, 26 september 2013, 17:14:26

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

En Jan ......je Saxen en Dionysia's staan in Rumst  ))2
Zelf had ik niet zoveel prijzen gewonnen maar een nobele aanwezige hoefde zijn prijzen niet en schonk zijn winnende loten weg aan ons Ingrid ...De charmes van mijn wederhelft hebben het dus weer is gedaan ...Met dank aan de gulle schenker van de loten staan er nu enkele mooie zaken in Rumst .
Wat ik zei .....de warme Griekse sfeer hing in de zaal ....
Alleen hebben we Cor niet kunnen overtuigen om de Zorba te dansen .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

En verder .....geen Sinterklaas ,geen mokskes , geen Natalia ,geen mandarijnen of marsepein maar ......

Een werkelijk prachtige kalender

Ik heb zojuist opnieuw genoten (in alle rust ) van alle mooie foto's en ga dat een jaar lang doen .....Knap gedaan door Rita & Luc en alle fotografen ...Projecteert op een schitterende manier wat we doen, wie we zijn , wat ons bezig houd ....
En wat we hopelijk nog lang kunnen doen op die manier .Hopelijk waren jullie er even content mee als ik zelf ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Voor mij was het zeker ook een geslaagde dag ! Als bollenliefhebber was het echt genieten van deze schitterende beelden . Heel leerzaam te zien hoe deze bollen groeien in hun natuurlijke omgeving . Vooral heel mooi zijn de combinaties van verschillende geslachten door elkaar ! ((6 Terug veel bijgeleerd en enkele ideeën meegenomen ........Ik ben nog nooit in Griekenland geweest maar in de toekomst hoop ik zeker deze omgeving
te gaan verkennen , dit is zeker helemaal mijn ding ........ ((12
Bedankt Melvyn voor deze heel interessante lezing !  -6(
Ieper , West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2013, 11:11:58
En Jan ......je Saxen en Dionysia's staan in Rumst  ))2
Zelf had ik niet zoveel prijzen gewonnen maar een nobele aanwezige hoefde zijn prijzen niet en schonk zijn winnende loten weg aan ons Ingrid ...De charmes van mijn wederhelft hebben het dus weer is gedaan ...Met dank aan de gulle schenker van de loten staan er nu enkele mooie zaken in Rumst .
Wat ik zei .....de warme Griekse sfeer hing in de zaal ....
Alleen hebben we Cor niet kunnen overtuigen om de Zorba te dansen .

Ach, ze zullen daar wel een goed onderkomen vinden.
Ik had een beetje compassie omdat je er eentje (Dionysia) verloren bent, ben vergeten welke.
Ook dank aan je onschuldige hand .... -2(
Dedju, ik had beter wat soepborden meegebracht, kon ik een leuke bijdrage leveren aan de warme Griekse sfeer. ))4

Wat betreft Cor, hij had groot gelijk dat hij niet wilde, die mens had wel een rode loper verwacht hé. ;D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Tja... wat kan ik nog toevoegen aan alle lof hierboven ?
Het wàs inderdaad een prachtige dag en met Melvyn hadden we weer eens een uitstekende spreker op de kop getikt !
Wat een kennis en wat een enthousiasme : schitterend gewoon.

Onze Melvyn kreeg na zijn harde werk nog een wandeling doorheen het mooie Gent aangeboden en onder de gedreven leiding van Wim was ook dat weer een voltreffer.

En wat was het weer gezellig om elkaar na het zomerreces terug te zien.  De kop uitstekende koffie van Mia was zoals gewoonlijk een grote hulp daarbij !  De organisatie van de Freddy verliep (nadat we de deur open kregen  ;D) uiteindelijk weer vlekkeloos en ook daarvoor kunnen we met zijn allen dankbaar zijn.   ((4 ((4 ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Ja het was weer een schitterende dag.
Was wel eens in Griekenland geweest maar niet in het bollenperiode.
Toch maar eens terug gaan en dan in de juiste tijd.
Zo hier en daar nog een praatje gemaakt .
En wat Luc zegt de koffie hoorde daar natuurlijk bij.
De tombola was voor mij zeer geslaagd 4x raak ((12
bedankt iedereen die deze dag mogelijk heeft gemaakt ((13 ((13 ((13

Hugo Van Woensel

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2013, 11:17:06
En verder .....geen Sinterklaas ,geen mokskes , geen Natalia ,geen mandarijnen of marsepein maar ......

Een werkelijk prachtige kalender

Ik heb zojuist opnieuw genoten (in alle rust ) van alle mooie foto's en ga dat een jaar lang doen .....Knap gedaan door Rita & Luc en alle fotografen ...Projecteert op een schitterende manier wat we doen, wie we zijn , wat ons bezig houd ....
En wat we hopelijk nog lang kunnen doen op die manier .Hopelijk waren jullie er even content mee als ik zelf ?

Zeer juist Kris echt een hebbeding en wat hem nog mooier maakt is dat hij van foto's van mede rotsplantliefhebbers is gemaakt!
van, door, en voor rotsplanten liefhebbers echt top -6( _02
P.S. hij is eigenlijk te mooi om te gebruiken

Lily-Anne Vereecken

#97
Uiteraard was het een fantastische vergadering - het is al vaak bezongen .Ik heb er enorm van genoten .Aan alle bestuursleden hartelijke dank en uiteraard aan Melvin, die ons heel warm maakte met zijn Griekse reisverslagen. Ik hoop dat de prachtige kalender een eerste editie is van een lange reeks van jaarlijks kalenders van de V.R.V. Wie weet is dit een aanzet en stimulans voor alle leden om mooie foto's te maken, die hopelijk ooit ook een kans maken om goed genoeg te zijn om in de kalender te komen. Ik zou het een hele eer vinden .

MaggiY

A CALENDAR !  What?  For a party?     --6  One cannot eat even a very beautiful calendar - I was really hoping for cake!

Een KALENDER! Wat? Voor een feestje? Men kan niet eten zelfs een zeer mooie kalender - Ik hoop echt voor taart! ;)

So good you all had a grand day with Melvyn  8) 8)
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Wim Boens

Citaat van: Maggi Y op 25 november 2013, 17:32:12
A CALENDAR !  What?  For a party?     --6  One cannot eat even a very beautiful calendar - I was really hoping for cake!

Een KALENDER! Wat? Voor een feestje? Men kan niet eten zelfs een zeer mooie kalender - Ik hoop echt voor taart! ;)

So good you all had a grand day with Melvyn  8) 8)

Maggi, Maggi...always keep the best for last...we have an entire year being 10 years young....I'm thinking a triple-layered chocolate cake...maybe you can join us for a piece??  ;) ;) :D
(Maggi, Maggi....altijd het beste voor laatst bewaren...we zijn gedurende een gans jaar 10 jaar jong...ik dacht zo aan een drielagige chocoladetaart....misschien kom je dan wel af voor een stukje  ;) ;) :D )
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Maggi Y op 25 november 2013, 17:32:12
A CALENDAR !  What?  For a party?     --6  One cannot eat even a very beautiful calendar - I was really hoping for cake!

Een KALENDER! Wat? Voor een feestje? Men kan niet eten zelfs een zeer mooie kalender - Ik hoop echt voor taart! ;)

So good you all had a grand day with Melvyn  8) 8)

Het jaar is nog niet voorbij Maggi..... The year isn't over yet !
By the way : some people said the calendar was so beautiful they could have eaten it...  ((15 -2( -7(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Be careful, Maggi, cake is not good for your figure.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

MaggiY

Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Frankie Wulleman

Indeed, then it isn't a problem anymore.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Op vraag van een aantal aanwezigen heeft Melvyn Jope ons de nota's van zijn lezingen, met vermelding van alle besproken plantennamen, ter beschikking gesteld.  Klik op de onderstaande bijlage en er opent zich een pdf document met alles er op en er aan !

Harelbeke-West-Vlaanderen