Aangaande de vondst van Eddy...
Ik heb eens in mijn tuin gekeken waar die groene schouder(tje)s terugkomen. Je treft ze het meest aan bij een aantal nivalissen, maar dan is het nog spaarzaam: groene schoudertjes zitten in Angelique (weinig), Shrek, Alan's Treat en in heel vele vele goedgetekende G.niv.var. Scharlockii. In een aantal zie ik dat hier duidelijk, vooarl bij de poculiforme groengetekende. Meestal zit het groen dan echter ook verder op de de petalen.
Staat op de vindplaats in de buurt misschien wat 'Scharlockii'? Dat zou het een beetje kunnen verklaren.
Er zijn natuurlijk ook hybriden zoals Courteenhall, Modern Art, Fieldgate Forte...maar daarin zit gewoonlijk ook een tweee groene vlek op de buitenste.
Uiteraard hebben alle virescente meestal groene schoudertjes (RB, CG, Virescens, Greenish, MB)
Bij jouw klokje is dat lichtgroene schoudertje zeker apart te noemen aangezien het zo uitgesproken is en combineert met voor de rest volledig witte petalen. Dat is distinctief. Je weet het, post het a u b ook op de thread 'Belgische Sneeuwklokjes'. Ik blijf de Belgische benaamden verder inventariseren en maak op termijn een boek(je) over de Galanthusbelgen. Er is ook een leuk plekje in de ppt 'Belgium's Best' waarmee ik rondreis en er lezingen over geef.