Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Iris aucheri 'Turkish Ice' is de eerste kloon uit de bekende KPPZ expeditie (Turkije) die in bloei komt. Iris aucheri is een wat forser type juno die in de tuin kans op succes moet bieden.
Nog 1 keer -voor de bloemen beginnen te vervagen - Iris kuschakewiczii. Hij is op deze foto werkelijk op zijn hoogtepunt gekomen en daarom kan ik het niet laten om hem nog is op te voeren ..... (Link naar bijlage) (Link naar bijlage)
Nog 1 keer -voor de bloemen beginnen te vervagen - Iris kuschakewiczii. Hij is op deze foto werkelijk op zijn hoogtepunt gekomen en daarom kan ik het niet laten om hem nog is op te voeren .....
Jaja, PRACHTIG en hij moet echt wel heel hoogstnodig gedeeld worden
Ok gedeeld dus , niet verdeeld .....
Vreemd dat een van de planten bruine vlekken heeft in plaats van de gekende blauwe. Zou de variatie zo breed zijn ?
Citaat van: Luc Scheldeman op 26 februari 2014, 09:00:54Vreemd dat een van de planten bruine vlekken heeft in plaats van de gekende blauwe. Zou de variatie zo breed zijn ?Intrigeerde mij ook al Luc . Ik dacht eerst dat dit een kwestie van tijd/ouderdom was (verkleuren van de bloem naarmate ze langer open staat ) maar ik denk dat dit niet het geval is ? Vorig jaar bemerkte ik dit ook al , zou eigenlijk die ene moeten afzonderen dan ?