Crocus 2014

Gestart door Danny Bonnez, 3 januari 2014, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op 27 april 2014, 21:38:59
Thx Wim.
En hou regel je het water geven? Moeten de planten erg zonnig en warm staan ook?

Hmmm, bij mij staan ze gewoon bij de rest van de zaaipotten! Ik zorg er voor dat ze nooit helemaal uitdrogen voordat ze kiemen volgend voorjaar! Ze mogen ook zonnig maar dan moet je meer water geven als je ze niet volledig wil laten uitdrogen.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ruben Billiet

Ik zal me er eens aan wagen! De eerste kiemen van het zaaivirus?  ;D ;D

MaggiY

We just stand seed pots outside on top of sand and leave them. They don't really need water in summer, and later  (- at least here !) - it will rain and water them.

A seed passion is one of the very best to have - and a crocus seed passion is the best of these virus to have for sure!!
Aberdeen, North East Scotland, UK.

http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

MaggiY

Citaat van: Maggi Y op 27 april 2014, 21:55:31
We just stand seed pots outside on top of sand and leave them. They don't really need water in summer, and later  (- at least here !) - it will rain and water them.

A seed passion is one of the very best to have - and a crocus seed passion is the best of these virus to have for sure!!

from google translate again - though I think Ruben speaks English very well!
We staan ​​net zaad potten buiten op de top van zand en laat ze. Ze niet echt water nodig in de zomer, en later (- althans hier!) - Het zal regenen en ze water.

Een passie zaad is een van de beste om te hebben - en een passie krokus zaad is het beste van deze virus te hebben zeker!

Ruben Billiet

Maggi and wim , thanks a lot for the information. I will keep you informed about my experiences!

Luc Gilgemyn

Het Crocus seizoen mag dan al achter de rug zijn in de Benelux ... ik kreeg onderstaande foto's door van onze vriend Melvyn Jope die momenteel in Griekenland verblijft...  ((6  Melvyn verzorgde onze november lezingen vorig jaar en stuurt ons zijn allerbeste wensen in de vorm van beelden die hij eerder deze week gemaakt heeft op de flanken van de Voras berg, nabij Edessa in Noord-west Griekenland nabij de Macedonische grens.

Crocus pelistericus en C. veluchensis.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

En nog eentje om het af te leren...  8)

Kris De Raeymaeker

((3 -6( ))5 ((10 ((11 ((6 ((6 ((6

Hierbij gaat menig crocushartje heel snel slaan Luc !

Reuze bedankt om deze te posten ,onevenaarbaar. Tof ook van onze goede vriend Melvyn. Ik zou best op diene berg willen toeven .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

MaggiY

Thanks to Luc for showing Melvyn's photos.  8)
I can only dream of seeing these fantastic flowers in nature.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Maggi Y op  1 mei 2014, 14:40:14
Thanks to Luc for showing Melvyn's photos.  8)
I can only dream of seeing these fantastic flowers in nature.
You're welcome Maggi - sorry I "stole" the "scoop" for the SRGC forum....  ))2  I'm sure Melvyn will be posting lots more with you soon !  ;)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 mei 2014, 14:16:18
((3 -6( ))5 ((10 ((11 ((6 ((6 ((6

Hierbij gaat menig crocushartje heel snel slaan Luc !

Reuze bedankt om deze te posten ,onevenaarbaar. Tof ook van onze goede vriend Melvyn. Ik zou best op diene berg willen toeven .

Je verbaast me niet, Kris... iets zei me dat o.a. jij dit geen slechte foto's zou vinden...  ;D 8)

Ruben Billiet

Prachtig om deze crocussen in hun natuurlijke 'natte' habitat te zien  :o
Bedankt Luc om deze te posten!!

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  1 mei 2014, 14:04:37
Het Crocus seizoen mag dan al achter de rug zijn in de Benelux ... ik kreeg onderstaande foto's door van onze vriend Melvyn Jope die momenteel in Griekenland verblijft...  ((6  Melvyn verzorgde onze november lezingen vorig jaar en stuurt ons zijn allerbeste wensen in de vorm van beelden die hij eerder deze week gemaakt heeft op de flanken van de Voras berg, nabij Edessa in Noord-west Griekenland nabij de Macedonische grens.

Crocus pelistericus en C. veluchensis.

Schitterende beelden Luc , ik wou dat ik erbij was ....... ((6 ((6 ((6
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Ruben Billiet op  1 mei 2014, 16:43:42
Prachtig om deze crocussen in hun natuurlijke 'natte' habitat te zien  :o
Bedankt Luc om deze te posten!!

Ik ook Danny.... Ik ook !!!!  ))8 ;)

Frankie Wulleman

Kijk eens aan, wat een fantastische beelden, hier lijken de crocussen al weer een eeuwigheid uitgebloeid, en daar begint het nog maar pas. Ik moet jullie bijtreden, mannen, het moet nogal een kick geven om dit live te kunnen aanschouwen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen