Crocus 2014

Gestart door Danny Bonnez, 3 januari 2014, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Aanzienlijk minder mooi, Crocus ligusticus

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 oktober 2014, 18:29:57
Aanzienlijk minder mooi, Crocus ligusticus

Gerrit je bent een kunstenaar, vooral de eerste foto  ((14 ((12
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

Citaat van: Maggi Y op 20 oktober 2014, 17:24:35
For those interested in " The Crocus Group "  -  a full  Newsletter Archive of all Crocus Group Bulletins - introduced by a brief 'history' of the group from Brian Mathew -  is now online HERE       8)

Goodness me !!  :o  What a job, Maggi ! My sincere thanks and deep admiration for the hard work !!  ((4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 20 oktober 2014, 17:20:16
En omdat hij zo mooi is,nog ééntje van bovenaf.

Er mocht ook nog een fotootje van onder, Frankie !  Een héél goede vorm !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

For those interested in " The Crocus Group "  -  a full  Newsletter Archive of all Crocus Group Bulletins - introduced by a brief 'history' of the group from Brian Mathew -  is now online HERE       8)
Maggi, I think the 'links' off the earlier Crocus Group Bulletins don't work -2((.

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 20 oktober 2014, 17:18:47
De laatste dagen stond nu ook hier ene C. mathewii te bloeien, toch wel een knap soortje.
Knappe crocus en knappe opnamen Frankie ((14 ((14.

MaggiY

Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 oktober 2014, 19:04:59

Goodness me !!  :o  What a job, Maggi ! My sincere thanks and deep admiration for the hard work !!  ((4

My pleasure, Luc  but Yes, it was quite task -  Tony sent me the files, I had then to rename them, load them to our site files, then find the dates and list them and add the links to each.  --6  :)
Aberdeen, North East Scotland, UK.

http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Danny Bonnez

De laatste dagen stond nu ook hier ene C. mathewii te bloeien, toch wel een knap soortje.

Heel mooie vorm Frankie !  ((14  een absolute topper hé
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

@ Frankie: Super vorm! Hoe meer foto's hoe meer je er wil van zien  ((12
@ Gerrit: ik vrees dat je crocus ligusticus virus geïnfecteerd is. Zie de misvormde bloem en de onregelmatige lijnen in de bloemen. Bijna 100% van de commerciële klonen van ligusticus is virus geïnfecteerd. Janis Ruksans (volgens zijn boek) zou jaren achter een virusvrije ligusticus gezocht hebben en gekregen via Thomas Huber.

@Maggi: wooow what a fantastic job you did! Thank you so much. I will read all the bulletins with a lot of fun.   :D

Allan Krijgsheld

Thank you for the information. It's very kind of you that you keep the Dutch people informed so well. So hopefully we can also grow those tiny botanical species here, in stead of the Giant Dutch Crocuses.

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Ruben Billiet op 20 oktober 2014, 19:48:59

@ Gerrit: ik vrees dat je crocus ligusticus virus geïnfecteerd is. Zie de misvormde bloem en de onregelmatige lijnen in de bloemen. Bijna 100% van de commerciële klonen van ligusticus is virus geïnfecteerd. Janis Ruksans (volgens zijn boek) zou jaren achter een virusvrije ligusticus gezocht hebben en gekregen via Thomas Huber.

Wat te doen? Weggooien? Peter Nijssen verwittigen?

Ruben Billiet

Wel, ik zou het 2de doen! Ik bestelde ook crocus oreocreticus en kreeg crocus hadriaticus (witte vorm) in plaats... iets HELEMAAL anders nietwaar?
Ik zou ook de plant isoleren van alle andere crocussen om infectiegevaar te verkleinen!

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 20 oktober 2014, 19:20:36

Heel mooie vorm Frankie !  ((14  een absolute topper hé

Jawel Danny, verbazingwekkend mooie soort  is dat.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Cor van Kapel op 20 oktober 2014, 19:13:51
Knappe crocus en knappe opnamen Frankie ((14 ((14.

Dank u Cor.  ((13

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 oktober 2014, 19:06:04
Citaat van: Frankie Wulleman op 20 oktober 2014, 17:20:16
En omdat hij zo mooi is,nog ééntje van bovenaf.

Er mocht ook nog een fotootje van onder, Frankie !  Een héél goede vorm !

Ik ben er ook wel heel content mee, Luc, 't is een beauty!