Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Vandaag kon ik de eerste bloemen bewonderen van Tulipa turkestanica. (Link naar bijlage) (Link naar bijlage)
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2014, 17:58:00Vandaag kon ik de eerste bloemen bewonderen van Tulipa turkestanica. (Link naar bijlage) (Link naar bijlage) Das heel vroeg Frankie ! Super mooi en doet het uitstekend in de tuin (hier zonder droge zomerrust )
Citaat van: Danny Bonnez op 16 februari 2014, 20:26:05Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2014, 17:58:00Vandaag kon ik de eerste bloemen bewonderen van Tulipa turkestanica. (Link naar bijlage) (Link naar bijlage) Das heel vroeg Frankie ! Super mooi en doet het uitstekend in de tuin (hier zonder droge zomerrust )Ik was ook wel verbaasd om ze nu al te zien,Danny. Jij houdt ze zonder droge zomerrust...hoeveel seizoenen al?
De eerste bloeiende tulp hier in de tuin is dit jaar Tulipa subbiflora .
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2014, 20:47:48Citaat van: Danny Bonnez op 16 februari 2014, 20:26:05Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2014, 17:58:00Vandaag kon ik de eerste bloemen bewonderen van Tulipa turkestanica. (Link naar bijlage) (Link naar bijlage) Das heel vroeg Frankie ! Super mooi en doet het uitstekend in de tuin (hier zonder droge zomerrust )Ik was ook wel verbaasd om ze nu al te zien,Danny. Jij houdt ze zonder droge zomerrust...hoeveel seizoenen al?Zeker 10 jaar Frankie ! heb ze op meerdere plaatsen staan omdat ze zo dankbaar zijn ......ieder jaar in bloei !
Hier begint T. subbiflora er ook aan - het mooiste vind ik hem als hij zo net met zijn bloemen boven komt !
Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 februari 2014, 16:21:22Hier begint T. subbiflora er ook aan - het mooiste vind ik hem als hij zo net met zijn bloemen boven komt ! Knap zo met die bloem nog half in de grond ........
Ik dacht wel dat dat aspect jou zou bevallen Kris Deze is hier een beetje flinker uit de kluiten gewassen - Tulipa kaufmanniana 'Nessy' waarvan één exemplaar flink op zijn soortgenoten vooruit is !
Wat is deze T. 'Showwinner' ontstellend vroeg dit jaar. Zelfs Galanthus nivalis en Iris reticulata 'Violet Beauty' zijn nog niet eens uitgebloeid.