Cypripedium zaad gezocht

Gestart door Jan van Triest, 7 juli 2014, 16:39:07

Vorige topic - Volgende topic

Jan van Triest

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar zaad van Cypripedium , Orchis en pleione.
Ik heb zelf zaad over van Dactyloriza hybride, Dactyloriza Majalis.
Ruilen of eventueel tegen kleine vergoeding.
Stuur anders maar pm.

Peter Rijntjes

Beste Jan,

ik heb binnenkort wel wat zaad van Cyp. reginae en een eigen kruising van Pleione pleionoides x Pl. rossini. Ik hoef er niets voor te hebben, alleen verzendkosten.
Ga je die in vitro zaaien?
Misschien later wat nakomelingen voor mij?

groet Peter
((14

Jan van Triest

Beste peter

Ik zaai alles invitro. Momenteel zaai ik nog van allerlei winterharde orchideeen, maar ik ga mij toe leggen op cypen, poneorchis, amitostigma en pleione.

Tuurlijk krijg jij dan ook nakomelingen.
Alvast bedankt.

grt jan

Peter Rijntjes

Oke, Jan.
Normaal heb i ook Orchissen en Ophryssen, maar het meeste heb ik al verstuurd. Volgend jaar kan ik wel een soort of 10 naar jou toesturen.
Ik heb ook interesse in de nakomelingen van de Amitostigma!

groet Peter

((14

Jan van Triest

Hoi peter

Graag. Ga in oktober zaaien. Ben nu druk met lab in schuur bouwen en heb net prof lafkast gekocht. Klein formaat.

Peter Rijntjes


Wim Boens

Jan,

kan je ook iets doen met zaden van Calanthe tricarinata? Hier staan er twee grote zaaddozen aan.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jan van Triest

Hoi wim

Als deze een winterhard soort is heb ik wel belanstelling.

grt jan

Wim Boens

Citaat van: Jan van Triest op 19 juli 2014, 19:22:51
Hoi wim

Als deze een winterhard soort is heb ik wel belanstelling.

grt jan

Hey Jan,

hij overleeft hier toch al 7 jaar in de tuin, zonder bescherming en hij bloeit ook ieder jaar heel trouw. Het is wel de eerste keer dat er zaad op komt. Ik weet niet goed wanneer ik het zaad moet oogsten, nu de zaaddozen nog groen zijn? Of beter als de zaaddozen rijp zijn?
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jan van Triest

Hoi Wim

Ik heb wel belangstelling voor het zaad. Ik oogst de zaaddozen als deze net niet open springen. Dus net als ze bruin zijn geworden.
Grt jan

Wim Boens

Citaat van: Jan van Triest op 20 juli 2014, 12:57:15
Hoi Wim

Ik heb wel belangstelling voor het zaad. Ik oogst de zaaddozen als deze net niet open springen. Dus net als ze bruin zijn geworden.
Grt jan

OK, dat zal ik dan ook doen...ik stuur je een PB als ze klaar zijn.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270